Kto może zostać pilotem samolotu - PLL LOT o wytrwałości i determinacji
- Za sterami samolotów LOT-u zasiada wysoko wykwalifikowana kadra pilotów, niejednokrotnie mistrzowie i mistrzynie w swoich dziedzinach. Przygotowanie do zawodu pilota wymaga dużej dyscypliny i wytrwałości ale tych, którzy z determinacją dążą do celu i zasiądą za sterami statków powietrznych, czeka praca w unikalnym lotniczym środowisku, wiele lat zniewalających widoków oraz możliwości rozwoju i awansu zawodowego - podaje strona PLL LOT.
PLL LOT oferuje szkolenia dla pilotów przez cały rok
- Rozpoczynając współpracę z PLL LOT, nowi członkowie personelu lotniczego wchodzą na najlepszą ścieżkę kariery w regionie: od samolotów odrzutowych wąskokadłubowych, takich jak Embraer i Boeing B737, kończąc na szerokokadłubowych Boeingach B787 Dreamliner. PLL LOT gwarantują szkolenia na wybrany typ samolotu oraz stałą bazę w Warszawie. Warto podkreślić, że w dotrzymywaniu najwyższych standardów szkoleniowych, pilotom LOT-u pomaga Polska Akademia Lotnicza, która umożliwia dostęp do szkoleń i nowoczesnych symulatorów — przez cały rok - podaje strona PLL LOT.
Ile zarabia pilot samolotu pasażerskiego? Zarobki rzędu kilkadziesiąt tys. na miesiąc
- Piloci Boeingów 787 Dreamliner w Polskich Liniach Lotniczych LOT zarabiają miesięcznie ok. 30 tys. zł brutto. Pierwszy oficer oficer (czyli drugi pilot) może liczyć na 21 tys. zł brutto. Z kolei piloci LOT latający na Boeingach 737 zarabiają ok. 23 tys. zł brutto, a pierwsi oficerowie — 15 tys. zł brutto – podaje serwis interviewme.pl.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Powietrznego (IATA) ogłosiło na początku czerwca najnowszą prognozę dla linii lotniczych na ten rok. Zakłada ona rentowność branży. Prognozy te są lepsze w porównaniu z tymi z czerwca i grudnia 2023 r.
"W tym roku branża lotnicza wypracuje zyski na poziomie 30,5 mld dol. Będzie to poprawa w stosunku do zysków w 2023 r., które szacuje się na poziomie 27,4 mld dol." - szacuje IATA.