Klientów czeka podwyżka inflacyjna
W przesłanym do Super Biznesu komunikacie, spółka informuje, że waloryzacja cen nastąpi od września 2023 r. i będzie dotyczyć niewielkiej części klientów, którzy dotychczas nie byli objęci waloryzacją, a zmieniali lub podpisywali nowe umowy, i których umowy uwzględniają stosowne zapisy.
-Wszyscy klienci byli informowani o obecności klauzuli waloryzacyjnej i jej znaczeniu podczas podpisywania nowych umów lub dokonywania zmian w aktualnych umowach. Poziom waloryzacji wynika bezpośrednio z podawanego przez GUS półrocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych opublikowanego w dniu 14.07.2023 r. i wynosi 15 proc. - czytamy w komunikacie.
Wirtualnemedia.pl informuje, że klienci objęci nowym cennikiem będą musieli płacić najczęściej o 10 – kilkanaście złotych więcej. W przypadku większej liczby wykupionych usług, podwyżka może być bardziej dotkliwa.
"Wysoki poziom inflacji i wciąż rosnące koszty są największymi wyzwaniami dotykającymi obecnie każdą firmę w Polsce. Dlatego też stajemy wobec konieczności podjęcia trudnej decyzji o urealnieniu naszych opłat. Nie była ona łatwa, lecz pozwoli nam nadal zapewniać naszym klientom usługi na poziomie, jakiego od nas oczekują" - przekonuje operator.
W umowach ze spółką jest zawarta klauzula waloryzacyjna i modyfikacyjna. Jak wyjaśnia portal "pierwsza pozwala na podwyższenie cen z możliwością bezkarnego wypowiedzenia umowy przez abonenta. Druga uprawnia firmę do waloryzacji opłat abonamentowych o wartość półrocznego lub średniorocznego wskaźnika cen."
Klientom to nie spodobało się, jak odnotowuje portal wirtualnemedia.pl, od stycznia do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło 140 skarg na podwyżki związane z wprowadzonymi klauzulami. UOKiK poinformował, że „postępowania wyjaśniające są w toku”.
W styczniu prezes UOKiK nałożył na Vectrę 22,23 mln zł kary za jednostronne zmiany umów sprzed 3-4 lat, w oparciu o które firma podniosła opłatę za telewizję i internet. Firma odwołała się.
Jak informują wirtualnemedia.pl, grupa kapitałowa Vectra w ub.r. zwiększyła przychody o 3,4 proc. do 1,61 mld zł, natomiast jej wynik netto poszedł w dół ze 196,3 mln zł zysku do 131,8 mln zł straty.