Brytyjski odpowiednik Komisji Etyki Reklamy (ASA) nie uznał za niedozwoloną reklamy McDonald’s. Spot nawiązywał do popularnych Pokemonów i zachęcał dzieci do kupowania zestawów Happy Meal. Co istotne reklama były wyświetlana w trakcie programów dla dzieci, między innymi podczas trwania kreskówki „Świnka Peppa”. Regulacje w Wielkiej Brytanii zakazują reklamowania produktów zawierających duże ilości tłuszczy, cukrów i soli.
Brytyjska ASA uznała, że dzisiejsze zestawy dla dzieci Happy Meal nie przypominają tych sprzed lat. Światowy gigant fast food zadbał aby znalazły się w nich także i zdrowe przekąski. Zamiast frytek można wybrać kawałki jabłka czy marchewki. Według ASA 80 procent dań głównych, 100 procent dodatków i 64 procent napojów możliwych do wyboru w Happy Meal nie kwalifikuje się jako śmieciowe jedzenie, więc nie można uznać, że reklama promuje niezdrowy tryb życia
Mniej szczęścia miała inna popularna sieciówka. Reklama znanego z panierowanych kawałków kurczaka, KFC została uznana na szkodliwą. Plakat reklamujący shake’a Mars Krushems zawisł na budce telefonicznej obok szkoły podstawowej. I choć siec tłumaczyła się, że był to zaledwie błąd do komisja pozostała nieugięta i zabroniła KFC używania tej reklamy.
Brytyjski rząd zamierza szukać więcej sposobów na dokładniejsze ograniczenie reklam niezdrowego jedzenia, co ma pomóc w walce z otyłością wśród dzieci, która na wyspach jest bardzo dużym problemem. Wśród rozważanych kroków jest zakaz reklamowania tego typu jedzenia przed 21 czy zakaz sprzedaży słodyczy, czekolad i itp. przy kasach.
Źrdóło: rp.pl