Kampania Ministerstwa Zdrowia w której resort zachęcał do tego, żebyśmy rozmnażali się jak króliki słowami: „Jeśli chcesz zostać kiedyś rodzicem, weź przykład z królików" była raczej przedmiotem kpin niż spotkała się z zainteresowaniem potencjalnych rodziców.
Warto przeczytać: Wiemy, ile kosztowała „końska” kampania Ministerstwa Zdrowia
Jak wynika z odpowiedzi na interpelację poselską polityków PO, opublikowaną na Twitterze przez byłego ministra zdrowia w rządzie PO, Bartosza Arłukowicza - na absurdalną kampanię ministerstwo wydało prawie 3 mln zł, a dokładnie: 2 751 766 złotych i 58 groszy! Wyprodukowanie 30-sekundowego spotu, w którym resort zdrowia zachęca rodziców do zdrowego trybu życia słowami: „Kto jak kto, ale my króliki wiemy, jak zadbać o liczne potomstwo" kosztowało natomiast 584 tys. 513 złotych i 90 groszy. "Chcesz poznać nasz sekret? Po pierwsze – dużo się ruszamy, po drugie – zdrowo jemy, po trzecie – nie stresujemy się, kiedy nie musimy i po czwarte – nie używamy sobie. Więc jeśli chcesz kiedyś zostać rodzicem, weź przykład z królików. Wiem, co mówię" - takie hasła miały przekonać potencjalnych rodziców do powiększania rodziny.
Z kwoty prawie 3 mln aż 2 mln 106 tys. to koszt „utrzymania" króliczej kampanii – tj. wydatki z tytułu emisji spotów w stacjach telewizyjnych i radiowych. Biorąc pod uwagę obecne problemy w służbie zdrowia, brak porozumienia pomiędzy resortem a lekarzami-rezydentami, wypowiadanie przez lekarzy klauzuli opt-out oraz problemy z zamkniętymi oddziałami np. interny w Kluczborku oraz Oleśnie (województwo opolskie); nowy minister zdrowia Łukasz Szumowski ma przed sobą nie lada wyzwanie. W piątek ma spotkać się z rezydentami, aby podjąć próby dojścia do porozumienia.
Sprawdź także: Kontrowersyjna reklama z królikami resortu zdrowia kosztowała 2,7 mln zł [WIDEO]
Emisja niefortunnej kampanii zakończyła się z dniem 31 grudnia 2017 roku. Poseł Arłukowicz zaznacza, że pieniądze wydane na spoty z królikami „mogły zostać wydane na 400 procedur in vitro i na 400 rodzin, którym mogło pomóc państwo". To jednak pieniądze, które równie dobrze mogły zostać przeznaczone na program 500 Plus, który cieszy się dużym poparciem Polaków.
3 mln zł na króliki Radziwiłła? To 400 procedur in vitro. 400 rodzin, którym mogło pomóc państwo. Państwo PIS wybrało króliki. @MWielichowska pic.twitter.com/KQu2CiIHY7
— Bartosz Arlukowicz (@Arlukowicz) 17 stycznia 2018
To nie był jednak jedyny oryginalny pomysł resortu zdrowia: kilka tygodni później ruszyła kolejna kampania Ministerstwa Zdrowia promująca zdrowy styl życia oraz zachęcająca do przeprowadzania profilaktycznych badań. Tym razem głównym bohaterem był człowiek-koń, który mentorskim tonem pouczał, jak należy dbać o zdrowie.