króliki spot reklamowy kampania ministerstwa zdrowia

i

Autor: Youtube.com króliki spot reklamowy kampania ministerstwa zdrowia

Ministerstwo Zdrowia wydało na „króliczą” kampanię prawie 3 mln złotych

2018-01-17 18:54

W listopadzie ubiegłego roku Ministerstwo Zdrowia ruszyło z nową kampanią społeczną, w której resort zachęcał, aby „rozmnażać się jak króliki". Spot od początku został uznany za wyjątkowo nietrafiony, nie tylko ze względu na charakter i kwestię, jaką miał promować, ale również na jego koszt. Tymczasem były minister zdrowia w latach 2011-2015, obecnie poseł Platformy Obywatelskiej, Bartosz Arłukowicz opublikował na swoim Twitterze odpowiedź na interpelację poselską polityków Platformy Obywatelskiej, z informacją, ile kosztowała „królicza" kampania. To blisko 3 mln złotych.

Kampania Ministerstwa Zdrowia w której resort zachęcał do tego, żebyśmy rozmnażali się jak króliki słowami: „Jeśli chcesz zostać kiedyś rodzicem, weź przykład z królików" była raczej przedmiotem kpin niż spotkała się z zainteresowaniem potencjalnych rodziców.

Warto przeczytać: Wiemy, ile kosztowała „końska” kampania Ministerstwa Zdrowia

Jak wynika z odpowiedzi na interpelację poselską polityków PO, opublikowaną na Twitterze przez byłego ministra zdrowia w rządzie PO, Bartosza Arłukowicza  - na absurdalną kampanię ministerstwo wydało prawie 3 mln zł, a dokładnie: 2 751 766 złotych i 58 groszy! Wyprodukowanie 30-sekundowego spotu, w którym resort zdrowia zachęca rodziców do zdrowego trybu życia słowami: „Kto jak kto, ale my króliki wiemy, jak zadbać o liczne potomstwo" kosztowało natomiast 584 tys. 513 złotych i 90 groszy. "Chcesz poznać nasz sekret? Po pierwsze – dużo się ruszamy, po drugie – zdrowo jemy, po trzecie – nie stresujemy się, kiedy nie musimy i po czwarte – nie używamy sobie. Więc jeśli chcesz kiedyś zostać rodzicem, weź przykład z królików. Wiem, co mówię" - takie hasła miały przekonać potencjalnych rodziców do powiększania rodziny.

Z kwoty prawie 3 mln aż 2 mln 106 tys. to koszt „utrzymania" króliczej kampanii – tj. wydatki z tytułu emisji spotów w stacjach telewizyjnych i radiowych. Biorąc pod uwagę obecne problemy w służbie zdrowia, brak porozumienia pomiędzy resortem a lekarzami-rezydentami, wypowiadanie przez lekarzy klauzuli opt-out oraz problemy z zamkniętymi oddziałami np. interny w Kluczborku oraz Oleśnie (województwo opolskie); nowy minister zdrowia Łukasz Szumowski ma przed sobą nie lada wyzwanie. W piątek ma spotkać się z rezydentami, aby podjąć próby dojścia do porozumienia.

Sprawdź także: Kontrowersyjna reklama z królikami resortu zdrowia kosztowała 2,7 mln zł [WIDEO]

Emisja niefortunnej kampanii zakończyła się z dniem 31 grudnia 2017 roku. Poseł Arłukowicz zaznacza, że pieniądze wydane na spoty z królikami „mogły zostać wydane na 400 procedur in vitro i na 400 rodzin, którym mogło pomóc państwo". To jednak pieniądze, które równie dobrze mogły zostać przeznaczone na program 500 Plus, który cieszy się dużym poparciem Polaków.

To nie był jednak jedyny oryginalny pomysł resortu zdrowia: kilka tygodni później ruszyła kolejna kampania Ministerstwa Zdrowia promująca zdrowy styl życia oraz zachęcająca do przeprowadzania profilaktycznych badań. Tym razem głównym bohaterem był człowiek-koń, który mentorskim tonem pouczał, jak należy dbać o zdrowie.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze