Producenci zmniejszają opakowania produktów. Lotte Wedel wyjaśnia dlaczego
Wysoka inflacja i zwiększone koszty produkty spowodowały, że niektórzy producenci artykułów spożywczych podjęli decyzję o zmniejszeniu gramatury produktów przy jednoczesnym wzroście bądź zachowaniu ceny. W sieci głośnym przykładem było "Ptasie Mleczko", które jeszcze kilka lat temu ważyło 380 gramów - dziś jest to 340 gramów.
"Aktualnie ze względu na historyczny wzrost cen surowców kluczowych dla branży słodyczy tj. mleko, cukier, masło czy surowce opakowaniowe, podobnie jak inni producenci w branży, zostaliśmy zmuszeni do wdrażania optymalizacji kosztowych, a także wprowadzenia podwyżek cen naszych produktów (...). Ponieważ jednak jedynie w części kompensują one koszty wzrostów cen zdecydowaliśmy się na zmianę gramatury wybranych produktów w naszym portfolio. Dokładną wagę każdego z nich znaleźć można na opakowaniu. W ten sposób jesteśmy w stanie uniknąć dużo wyższych podwyżek cen produktów - ok 50% zamiast obecnych 20% – które byłyby dotkliwie odczuwane przez klientów" - poinformował producent słodyczy Lotte Wedel cytowany przez portal Wirtualne Media.
Skargi trafiają również do UOKiK. Działanie jest zgodne z prawem
Okazuje się, że pojedyncze skargi dotyczące zmiany gramatury produktów trafiły również do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Departament komunikacji UOKiK w rozmowie z portalem Wirtualne Media wyjaśnił, że producenci mają pełne prawo do zmiany wielkości opakowań - pod warunkiem, że wszystkie dane zostają umieszczone na opakowaniach.
"Zgodnie z ustawą o informowaniu o cenach towarów i usług sprzedawcy mają obowiązek podawania nie tylko ceny za dany produkt, ale także tzw. ceny jednostkowej np. za 1 kg, 100 g, 1 litr, 1 sztukę. Ma to ułatwić konsumentom porównanie cen produktów w różnych opakowaniach" - poinformował UOKiK.
Polecany artykuł:
Czy już jestem ZAKUPOHOLIKIEM?
Posłuchaj, czy masz TE objawy i dowiedz się, jak z tym walczyć!
Listen on Spreaker.