Płatność bezgotówkowa możliwa będzie dla klientów Poczty Polskiej, którzy posiadają aplikację swojego banku w smartfonie i obsługuje ona funkcję BLIK. W ten sposób odwiedzający placówkę pocztową nie będą musieli martwić się o posiadanie gotówki, a zapłata odbędzie się szybko i sprawnie.
Zobacz także: „Podwyżki za pracę na kasie to efekt programu 500 Plus”
Od lutego istniała opcja przelewu BLIKiem w ponad 4600 placówkach Poczty Polskiej, natomiast obecnie można już płacić we wszystkich placówkach, które są wyposażone w terminale POS.
Jak to działa? Procedura transakcji jest niezwykle prosta: klient informuje jedynie obsługującego w okienku, że chciałby zapłacić za pomocą BLIK. Następnie musi odczytać kod BLIK w aplikacji swojego banku i wprowadzić go na terminalu. Na koniec zatwierdza płatność w aplikacji mobilnej w swoim telefonie i gotowe.
Sprawdź również: Uwaga kierowcy! Jedna stłuczka, a OC zdrożeje dwukrotnie
Dotychczas z BLIKA aktywowało już 3,5 mln osób, którzy dokonali ponad 10 mln transakcji.
Źródło: /Poczta Polska