PGE Ekstraliga przysporzy nam w tym sezonie wielu żużlowych emocji Ale będzie jazda!

i

Autor: materiały promocyjne

Nowe zasady sponsorowania sportu. Ministrowie przedstawiają wytyczne dla firm

2016-06-15 19:06

Co i w jaki sposób powinny sponsorować państwowe spółki? Na to pytanie odpowiada dokument przygotowany przez Ministerstwo Skarbu Państwa (MSP) i Ministerstwo Sportu i Turystyki (MSiT). Priorytetem mają być dyscypliny „kluczowe dla polskiego sportu, które nie miały dotychczas odpowiedniego wsparcia sponsoringowego”. Wnioski o dofinansowanie będą musiały uzyskać pozytywną opinię MSiT.

Dokument „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa” stanowi wykaz oczekiwań Ministra Skarbu Państwa dotyczących prowadzenia działalności w tym obszarze.

Określono w nim m.in., jakie obszary mogą w szczególności liczyć na sponsoring ze strony państwowych firm. Należą do nich w szczególności: sport profesjonalny (w tym związki sportowe), wychowanie fizyczne, sport dzieci i młodzieży, działalność kulturalna, nauka oraz szkolnictwo publiczne, inicjatywy proekologiczne i akcje społeczne.

Czytaj również: Adam Hofman został wiceprezesem Związku Piłki Ręcznej

Podczas konferencji prezentującej dokument podkreślano, że spółki z udziałem Skarbu Państwa odgrywają szczególnie ważną rolę jeśli chodzi o sponsorowanie sportu. Dlatego ministerstwa zalecają, by przy planowaniu tego typu działań firmy konsultowały się z ministerstwem sportu i wykorzystywały informacje posiadane przez resort.

- MSiT ma odgrywać rolę think-tanku. Związki sportowe, które będą chciały uzyskać jakieś środki będą musiały przedstawić strategię, a ministerstwo po jej weryfikacji będzie ją opiniować i w przypadku pozytywnego rozpatrzenia oferty związku, będziemy zachęcać do zaangażowania w sponsoring spółki z udziałem Skarbu Państwa – powiedział Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki.

Związki sportowe będą zobligowane do składania wniosków, które rozpatrywane będą przez ministra sportu i turystyki, a następnie będą umieszczane na stronie internetowej MSiT. Zarząd spółki z udziałem Skarbu Państwa będzie analizował udostępnione przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oferty poszczególnych związków sportowych w kontekście możliwości podjęcia współpracy. Warunkiem wsparcia będzie wskazanie przez zarząd rzeczywistych i wymiernych korzyści, wynikających z partycypowania w jego finansowaniu. W ten sposób uda się uniknąć przypadkowości w wydatkowaniu środków finansowych.

Zobacz także: „Poseł madrycki” dostał posadę od PiS. Pokieruje Polskim Holdingiem Obronnym!

– Jesteśmy przekonani, że dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa przyczynią się do rozwoju polskiego sportu, a bezcenne medale olimpijskie, zdobyte dzięki odpowiedniemu wsparciu finansowemu, cieszyć będą wszystkich Polaków – stwierdził minister Bańka.

Dokument „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa” adresowany jest do kierownictwa spółek, dostępny jest na stronie Ministerstwa Skarbu Państwa.

Źródło: MSP, MSiT, oprac. MK

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze