Rozwiązanie umowy zdalnie
Po zmianie prawa umowę z dostawcą usług telekomunikacyjnych będziemy mogli rozwiązać poprzez wiadomość e-mail, a operator powiadomi nas o momencie wygaśnięcia danej usługi. Będziemy mogli swobodnie przenosić usługę internetu, a nowe przepisy nakładają na dostawców usług również obowiązek informowania nas o ilości zużytych danych w ramach pakietu internetu.
Od 21 grudnia 2020 roku - jeśli będziemy chcieli umowę z firmą telekomunikacyjną wypowiedzieć – nie będziemy musieli nawet wychodzić z domu. Wystarczy e-mail. Do tej pory konieczne było dostarczenie papierowego dokumentu odstąpienia od umowy. Dodatkowo - operator sieci komórkowej będzie musiał poinformować nas o zbliżającym się wygaśnięciu umowy, nie później niż 30 dni przed upływem okresu na jaki została zawarta. Dotychczas operatorzy mogli automatycznie przedłużać umowy na czas nieokreślony Łatwiej też będzie przenieść dotychczasowy numer z jednej sieci do innej. Będziemy mieli na to więcej czasu, nie krócej niż miesiąc od daty rozwiązania umowy.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Korzystasz z TEJ sieci komórkowej? Operator odda niewykorzystane środki z kont pre-paid
Monitorowanie zużycia
Nowe przepisy nakładają na dostawcę zapewnienie nam możliwości korzystania z narzędzia umożliwiającego monitorowanie wykorzystania usług oraz informowanie nas o wykorzystaniu limitu zużycia usługi w ramach wybranego przez nich pakietu taryfowego.
Ciągłość internetu
Kolejna ważna zmiana. Operatorzy zapewnią ciągłość oferowania dostęp do internetu, gdy będziemy zmieniali dostawcę usług. Nowy dostawca będzie miał obowiązek aktywowanie usługi w najkrótszym możliwym czasie, jednak nie później niż w jeden dzień roboczy po zakończeniu umowy z dotychczasowym dostawcą. Natomiast dotychczasowy dostawca usługi będzie zobowiązany świadczyć ją na dotychczasowych warunkach do terminu uzgodnionej przez nowego dostawcę aktywacji usługi.