PKN Orlen, największa spółka Skarbu Państwa, może zrobić małą rewolucją na rynku paliw. Z doniesień TVN24BIS wynika, że brana jest pod uwagę reaktywacja stacji CPN. Jeżeli pomysł będzie opłacalny, legendarna marka powróci na rynek. Ostateczna decyzja w tej sprawie jest przesądzona. Z kolei ISBnews podaje, że stacja benzynowa pod marką CPN będzie prowadzona na Pradze, w jednej z warszawskich dzielnic. Czekamy na komentarz biura prasowego PKN Orlen.
Starsi kierowcy doskonale pamiętają biało-pomarańczowe logo CPN, którego autorem jest Ryszard Bojar. Podczas „grubych lat" CPN-u mogli oni tankować na ponad 1400 stacjach CPN. Ponadto CPN dysponował przeszło 600 autocysternami przeznaczonymi do transportu paliw. Obecnie Grupa PKN Orlen, która posiada prawo do marki CPN, prowadzi zarząd nad sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, a także prowadzi działalność wydobywczą w kraju i Kanadzie.
Marka CPN miała kilkudziesięcioletnią tradycję. Geneza jej powstania sięga 1944 r., kiedy to utworzono Polski Monopol Naftowy, jeszcze w tym samym roku przemianowany na Państwowe Biuro Sprzedaży Produktów Naftowych. W 1945 r. powstała Centrala Produktów Naftowych, która 10 lat później zaczęła funkcjonować jako Centralny Zarząd Obrotu Produktami Naftowymi „CPN". Trzy lata później nazwa została zmieniona na Centralę Produktów Naftowych „CPN". Od 1995 r. CPN działał jako jednoosobowa spółka Skarbu Państwa, a do nazwy dostano końcówkę S.A. Marka zniknęła z rynku w 2000 r., kiedy to Polski Koncern Naftowy S.A. przyjął nazwę Orlen, a stacje CPN zostały zastąpione przez Orlen. Rok wcześniej nastąpiła cesja Centrali Produktów Naftowych CPN S.A. i Petrochemii Płock S.A.
Zobacz też: ORLEN – siła napędowa regionu
Polecamy: Eko rewolucja na stacjach PKN Orlen. Powstaną farmy wiatrowe
Oprac. na podst. tvn24bis.pl, money.pl