Jak dodał Obajtek, docelowo w ciągu 5 lat punktów pod marką Orlen w Ruchu ma powstać 900.
"Detal dla Orlenu jest bardzo ważnym pionem uzyskiwania dochodów i z roku na rok uzyskuje coraz lepsze wyniki" - stwierdził Obajtek podczas dzisiejszej konferencji prasowej. Przypomniał, że EBITDA dla segmentu wyniosła 3 mld zł w 2019 r., a w 2020 r. już 3,3 mld zł.
ZOBACZ: Armageddon pogodowy w Polsce. Zabraknie benzyny?
Usługi kurierskie
- Bardzo mocno będziemy inwestować w usługi kurierskie. W tym roku powstanie 5,5 tys. punktów odbioru paczek, a w ciągu pięciu lat około 10 tys. punktów odbioru paczek - powiedział prezes Orlenu.
Zapowiedział też utworzenie automatów do odbioru paczek. W tym roku ma ich powstać aż 500. ZW ciągu dwóch lat powstanie około 2 tys. automatów do paczek, a w ciągu kilkunastu lat ich liczba wzrośnie do około 10 tys.
Prezes PKN Orlen poinformował, że na polskim rynku pojawi się nowa marka - "Orlen w Ruchu". - Dziś ogłaszamy nową markę. Nową markę, która pojawi się na polskim rynku - "Orlen w Ruchu" - powiedział na konferencji prasowej Obajtek.
"Orlen nie schodzi z kolportażu prasy. Orlen będzie rozwijał kolportaż prasy, ale to wymaga pewnego procesu optymalizacji, łączenia kolportażu, pewnej wspólnej logistyki, tak byśmy mogli to zoptymalizować" - podsumował prezes Orlenu. Jak mówił, Orlen prowadzi wiele produktów pod własną marką; również te produkty będą zastosowane w tych punktach, które będą się nazywać "Orlen w Ruchu".
- Rozwiniemy zarówno markę "Orlen w Ruchu", jak i utrzymamy wszelkie parametry, by sprzedaż pozapaliwowa jeszcze zdecydowanie wzrosła - zapewnił Obajtek. - Chcąc być stabilnym koncernem, musimy się rozwijać - dodał.
- Ruch posiada wiele punktów sprzedaży. Częściowo są to bardzo dobre lokalizacje. W związku z tym musimy wykorzystać potencjał i doświadczenie drugiej firmy, by jeszcze szybciej się rozwijać - mówił.