Sortownia Poczta Polska

i

Autor: Poczta Polska Sortownia Poczta Polska

Padł rekord! Polacy coraz chętniej wysyłają paczki pocztą

2018-10-23 19:00

Poczta Polska odnotowała rekordowy wzrost sprzedaży usług kurierskich. W ciągu ośmiu pierwszych miesięcy 2018 r. liczba przesyłek wysyłanych przez klientów biznesowych wrosła powyżej rynku – o 19 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W tym samym czasie o 23 proc. zwiększyła się także liczba paczek nadawanych przez klientów indywidualnych.

Mamy do czynienia z dynamicznym rozwojem eCommerce. Strategia Poczty Polskiej zakłada znaczne zwiększenie udziału w tym rynku. Odpowiedzią na te wyzwania jest budowa nowej struktury sieci logistycznej, unowocześnianie infrastruktury do obsługi paczek i inwestycja w Centralny Węzeł Logistyczny – mówi Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej.

W ramach budowy nowej architektury logistycznej Poczta Polska otworzyła w tym roku magazyn ekspedycyjno-rozdzielczy przesyłek paletowych w Łodzi, dodatkową halę w Olsztynie (wkrótce także w Koszalinie) oraz nową sortownię w Łodzi przeznaczoną tylko do obsługi przesyłek gabarytowych. W październiku Poczta Polska uruchomiła nowoczesną maszynę paczkową w Zabrzu, w drugiej co do wielkości sortowni w Polsce. Parametry maszyny zostały tak dobrane, by można było zabezpieczyć terminowość doręczania przesyłek także w chwilach niespodziewanych wzrostów ich liczby. Zainstalowany sorter obsłuży do 2,5 mln paczek miesięcznie, a jego przewidywana wydajność produkcyjna to 12 tysięcy paczek na godzinę.

Poczta Polska chce także wybudować do 2022 r. centralny węzeł tzw. hub logistyczny, który ma obsługiwać krajowy i międzynarodowy handel eCommerce, m.in. w ramach współpracy Poczty z Chinami i rozwijającym się Nowym Jedwabnym Szlakiem. Wraz z rozbudową elementów infrastruktury logistycznej Poczty Polskiej, pojawią się inwestycje w systemy informatyczne i dalszy rozwój floty pojazdów.

Rynek paczkowy, którego wartość w ciągu pięciu ostatnich lat skoczyła z 24 do 40 mld zł w Polsce, napędzany jest przez niezwykle dynamiczny rozwój eCommerce i rośnie w dwucyfrowym tempie. Jak wskazuje Urząd Komunikacji Elektronicznej, wolumen przesyłek kurierskich i paczek pocztowych tylko w latach 2015–2017 wystrzelił o 37 proc., z 243,3 mln do 334,2 mln szt., a w 2020 r. może osiągnąć poziom 450 mln szt. Taka sytuacja sprawia, że Poczta Polska coraz mocniej przesuwa akcenty swojej działalności – z listów na paczki.

W ubiegłym roku Poczta Polska obsłużyła ok. 120 mln przesyłek eCommerce, w tym roku rekord ten zostanie pobity. Firma odnotowuje również wysokie wzrosty zagranicznych przesyłek eCommerce, zwłaszcza z Poczty Chińskiej. Obecnie obrót międzynarodowy Poczty Polskiej to 15 proc. całego przychodu Poczty Polskiej.

Źródło: infoWire.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze