Wszystkie produkty sprzedawane w sklepiku spełniają wymogi rozporządzenia – bułki i drożdżówki, zawierające w 100 g nie więcej niż 15 g cukru, 15 tłuszczu i 0,45 g sodu/1,2 g soli. Do dyspozycji nastolatków oddano produkty nabiałowe, taki jak: jogurty, serki, kefiry oraz zdrowe przekąski np. wafle kukurydziane i ryżowe czy gorzka czekolada, zawierająca co najmniej 70 proc. miazgi kakaowej. W ofercie sklepiku znajdują się również kanapki z serem, wędliną i warzywami oraz świeżo wyciskany sok ze świeżych warzyw i owoców.
Sprawdź także: Sklepiki szkolne bez śmieciowego jedzenia
– Ceny są takie jak w sklepie, system kasowy jest połączony. Zatem jeśli w markecie będziemy mieli promocję na dany produkt, automatycznie promocja obejmie ten artykuł sprzedawany w szkolnym sklepiku – powiedział cytowany przez wyborczą.biz Radosław Czubak, kierownik do spraw sprzedaży zewnętrznej w Piotrze i Pawle w Radomiu. Podkreślił również, że w planach są kolejne otwarcia.
Czytaj też: Drożdżówki wracają do szkolnych sklepików
Piotr i Paweł to polska siec marketów, założona w 1990 r. przez Eleonorę Woś i jej synów Piotra i Pawła. Aktualnie działa ponad setka sklepów w kilkudziesięciu miastach na terenie całego kraju. Ich średnia powierzchnia sprzedażowa wynosi 1100 m2, a asortyment sięga 15 000 pozycji. Sklepik szkolny to pierwsza i póki co jedyna tego typu inicjatywa sieci.
Źródło: wyborcza.biz