Rotunda PKO BP

i

Autor: materiały prasowe Rotunda PKO BP

PKO Bank Polski nie zwalnia tempa. Rekordowy zysk za 2019 rok

2020-02-12 13:49

Za PKO Bankiem Polskim wyjątkowo udany rok. Spółka w nowe stulecie swojego istnienia weszła z rekordowo wysokim zyskiem na poziomie ponad 4 mld złotych. To jednak nie wszystko, bank utrzymał dobrą rentowności, a silna efektywność kosztowa pozwoliła na obniżenie wskaźnika kosztów do dochodów. W planach na najbliższe lata jest dalsza poprawa wyników finansowych, a szczególny nacisk będzie kładziony na rozwój technologiczny,

Szczególnie ważnym aspektem wyników finansowych PKO Banku Polskiego jest fakt, że zakończył on rok 2019 jako najcenniejsza spółka notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Cała grupa kapitałowa wypracowała zysk na poziomie 4,03 mld złotych, co jest wynikiem aż o ponad 7,8 proc. wyższym niż rok wcześniej.

Czytaj również: Duże podwyżki dla programistów. Zarobki rzędu 20 tys. zł

- Grupa kapitałowa PKO Banku Polskiego w 2019 roku wypracowała 4,03 mld złotych zysku. To najlepszy wynik w całej historii banku i doskonały akcent kończący obchodu jubileuszu 100-lecia jego działalności. Decyzje, które podjęliśmy kilka lat temu, stawiając na cyfryzację, innowacje i rozwój nowoczesnych technologii, procentują w naszych dobrych i powtarzalnych wynikach, udziałach rynkowych oraz satysfakcji klientów, która jest dla nas kluczowa. W kolejne stulecie wkraczamy z jeszcze ambitniejszymi celami biznesowymi – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Sprawdź także: Bank Santander zniknie z Polski?

PKO Bank Polskie regularnie w ostatnim czasie odnotowuje bardzo dobre wyniki, co przekłada się również na uznanie konsumentów. Spółka obsługuje już 10,9 mln klientów. Jednym z ważniejszych elementów jej strategii biznesowej jest rozwój technologiczny i wspieranie procesów cyfryzacji. Już teraz aplikacja mobilna IKO jest najpopularniejszą tego typu aplikacją na rynku. Na koniec 2019 roku korzystało z niej 4,2 mln użytkowników. W minionym roku aplikacja zyskała wiele nowych funkcji, które skutecznie przełożyły się na jeszcze większy wzrost jej popularności. Za pomocą IKO można już kupować komunikacyjne, dokonywać opłat parkingowych czy realizować płatności z wykorzystaniem kodu BLIK. W pierwszej połowie 2020 rok PKO Bank Polski uruchomi również zarządzanie głosowe aplikacją „Talk to IKO”. Cyfryzacja i automatyzacja dotyka również klasyczne oddziału banku, gdzie wszelkie dokumenty papierowe wypierane są wersje elektroniczne, a podpisy odbywają się za pomocą tabletów.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze