PKP Intercity rozszerza umowę na zakup 55 nowoczesnych wagonów, którą podpisało w lutym 2018 roku z H. Cegielski Fabryką Pojazdów Szynowych w Poznaniu (w grupie kapitałowej Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.), zamawiając dodatkowo 26 nowych wagonów. Wartość kontraktu po rozszerzeniu wzrosła do 697,3 mln zł brutto.
- Pragniemy zapewnić Polakom podróże koleją komfortową, punktualną i bezpieczną. Każda kolejna podpisana i realizowana umowa na nowy tabor lub jego modernizację pozwala nam podnosić jakość usług oferowanych przez PKP Intercity. Dotychczas przewoźnik zawarł umowy z polskimi producentami na realizację zadań inwestycyjnych w ramach strategii taborowej na kwotę blisko 3 mld złotych brutto. Dziesiątki milionów pasażerów, którzy rokrocznie podróżują pociągami przewoźnika są dowodem na to, że polska kolej podąża właściwym torem - zapewnia Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
Wywiad z prezesem PKP Intercity. Przeczytaj tutaj
W nowych wagonach pasażerowie skorzystają z wygodnych foteli, klimatyzacji, systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Każde miejsce będzie miało dostęp do gniazdka elektrycznego oraz indywidualne oświetlenie. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu. Wagony te będą w pełni zgodnie z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności oraz dostosowane do prędkości 200 km/h.
Nieustannie podnosimy komfort podróżowania naszymi pociągami, jak również inwestujemy w lepsze dopasowanie naszego taboru do potrzeb różnych grup pasażerów. Dlatego też podjęliśmy decyzję o zakupie dodatkowych nowoczesnych wagonów, w których podróżni będą mogli korzystać z licznych udogodnień – mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.
Dodatkowe wagony będą dopasowane do potrzeb różnych grup pasażerów. Do PKP Intercity trafią dodatkowo dwa wagony przedziałowe pierwszej klasy, dziewięć wagonów przedziałowych i dziewięć wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy, trzy wagony bezprzedziałowe drugiej klasy, z których każdy wyposażony będzie w osiem wieszaków na rowery oraz trzy wagony przedziałowe drugiej klasy, z których każdy przystosowany będzie do przewozu osób niepełnosprawnych.
Z nowoczesnych wagonów podróżni będą mogli korzystać w pociągach Express InterCity (EIC) na trasach:
Warszawa – Kraków,
Zakopane – Gdynia,
Kołobrzeg/Gdynia – Bielsko-Biała,
Kołobrzeg/Gdynia – Warszawa.
Warszawa –Zielona Góra- Warszawa
Warszawa- Szczecin - Warszawa
Warszawa – Berlin – Warszawa
Gdynia – Berlin – Gdynia
Kraków – Berlin – Kraków
Gdynia/Warszawa – Wiedeń – Warszawa/Gdynia.