Kupujesz używany samochód? Szykują się SPORE zmiany od nowego roku!

i

Autor: Pixabay.com

Planujesz kupić samochód? Będą dopłaty do tych pojazdów! Sprawdź, ile możesz zaoszczędzić

2021-09-09 7:55

- 400 mln zł z programu "Mój elektryk" zostanie przeznaczone na dopłaty do leasingu pojazdów zeroemisyjnych - poinformował w środę w Karpaczu Michał Kurtyka. Minister klimatu i środowiska dodał, że to ważny i w wielu aspektach przełomowy dzień dla polskiej elektromobilności. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podpisał w środę podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu umowę z Bankiem Ochrony Środowiska w sprawie dystrybucji dopłat do leasingu pojazdów zeroemisyjnych.

- Umowa to efekt zakończonego naboru na banki, które w imieniu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej będą dystrybuować dotacje, głównie dla przedsiębiorców, w formie dopłat do leasingu w ramach programu priorytetowego "Mój elektryk" - powiedział na briefingu prasowym Kurtyka. Dodał, że pierwszym bankiem, który spełnił kryteria wyboru i na tej podstawie mógł zawrzeć umowę z NFOŚiGW, jest Bank Ochrony Środowiska.

Minister stwierdził, że to "ważny i w wielu aspektach przełomowy dzień dla polskiej elektromobilności". - Uruchamiamy po raz pierwszy transzę 400 mln zł dopłat dla pojazdów indywidualnych. Tego wcześniej nie było. I ta transza będzie również szła dając możliwość sfinansowania pojazdów w tym trybie leasingowym - tłumaczył szef resortu klimatu i środowiska.

Tak wygląda polski samochód elektryczny

Kurtyka przypomniał, że budżet programu "Mój elektryk", którego wdrażanie zaplanowano na lata 2021-2026, wynosi 500 mln zł, z czego 400 mln zł jest przeznaczone na dopłaty do leasingu. Zdaniem Kurtyki, uruchomienie dopłat do leasingu ekologicznych samochodów "jest kluczem do sukcesu" programu "Mój elektryk".

- Efektem będzie nie tylko powiększenie taboru przyjaznego środowisku, ale pośrednio także rozwój infrastruktury ładowania. Osiągniemy zatem dwa cele: ekonomiczny i klimatyczny, czyli ożywienie w gospodarce i ograniczenie emisji szkodliwych gazów i substancji do atmosfery – podkreślił szef resortu.

Sonda
Czy kupiłbyś/a samochód elektryczny jeśli jego cena nie różniłaby się znacząco od tradycyjnego auta?

Prezes Banku Ochrony Środowiska Wojciech Hann wyraził nadzieję, że dzięki współpracy BOŚ z NFOŚiGW przyjazne środowisku samochody elektryczne staną się "znacznie bardziej dostępne dla polskich przedsiębiorców".

- Liczymy, że pozwoli to modernizować firmowe floty i skutecznie wspierać realizację Plan Rozwoju Elektromobilności w Polsce - dodał Hann. Z branżowych raportów wynika, że głównymi odbiorcami nowych pojazdów są w Polsce klienci instytucjonalni. W 2020 r. należało do nich aż 72,6 proc. rynku, pozostały procent to osoby prywatne.

Jest nadzieja na wyższe emerytury? Minister Maląg zdradza szczegóły

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze