TIGER

i

Autor: materiały prasowe TIGER

Po wpadce z Tigerem Maspex znalazł nowy sposób na upamiętnienie Powstańców

2018-03-05 18:44

Maspex zapowiada działania edukacyjne na temat Powstania Warszawskiego oraz kontynuację pomocy niesionej żyjącym Powstańcom. Wadowicka spółka rehabilituje się w ten sposób po zeszłorocznej wpadce w ramach promocji Tigera.

Po tym, jak 1 sierpnia ur., w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, na Instagramie Tigera ukazał się wpis z kontrowersyjną grafiką, Maspex, właściciel marki, znalazł się pod gradem krytyki. Obrazek przedstawiał dłoń pokazującą środkowy palec i został opatrzony podpisem „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!". Patrioci i weterani wojenni poczuli się urażeni.

Aby ratować swój wizerunek, Maspex przeznaczył pół miliona złotych na pomoc dla żyjących Powstańców: przekazał środki pieniężne Fundacji Pomocy na rzecz Żołnierzy Armii Krajowej im. gen. brygady Leopolda Okulickiego ps. „Niedźwiadek", która jako jedyna w Polsce prowadzi przychodnię specjalizującą się w obsłudze weteranów II wojny światowej, osób represjonowanych oraz ich rodzin, a także ufundował pamiątkowe tablice związane z Powstaniem Warszawskim. 5 marca br. spółka zapowiedziała, że będzie kontynuować dotychczasowe działania na rzecz Powstańców, a ponadto zaangażuje się w nowe przedsięwzięcie we współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego.

Projekt edukacyjny Parasol Historii. Wspomnienie'44
Kolejną po Tablicach Pamięci inicjatywą, której partnerem merytorycznym zostało Muzeum Powstania Warszawskiego, jest projekt edukacyjny badający świadomość historyczną. Jego realizacja odbędzie się we współpracy z muzeum oraz „organizacjami działającymi na rzecz upamiętnienia polskich Bohaterów". W ramach pierwszej, tegorocznej edycji projektu przewidziano publikację serii reportaży o Powstańcach.

Zobacz też: Reklama Tigera znieważyła Powstańców. Mamy odpowiedź firmy

- Cieszymy się, że możemy wesprzeć projekt edukacyjny, który pomoże zachować pamięć o bohaterach Powstania Warszawskiego. Dzięki publikacji serii reportaży o Powstańcach i pokazaniu historii konkretnych ludzi mamy możliwość poznania i zrozumienia historii Powstania. Parasol Historii. Wspomnienie'44 to cenna i potrzebna inicjatywa – mówi Jan Ołdakowski, Dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego.

Maspex zapowiedział, że Parasol Historii. Wspomnienie'44 znajdzie kontynuację w 2019 r., kiedy to przypada 75. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego. W ramach projektu właściciel Tigera dofinansuje także produkcję filmu pod roboczym tytułem „Kurier" – inicjatywy Muzeum Powstania Warszawskiego. Umowa dotycząca współpracy między wadowicką spółką w warszawską instytucją została podpisana w lutym 2018 roku.

Polecamy: Maspex zbojkotowany przez Polskie Radio

- Parasol Historii ma przede wszystkim ochraniać od zapomnienia ludzi i minione wydarzenia. Obecna edycja projektu funkcjonuje w ramach idei Wspomnienie'44, ponieważ chcemy aktywnie włączyć się w budowanie pamięci o Powstaniu Warszawskim. W związku z tym planujemy zarówno działania edukacyjne, jak również wiele innych projektów, których celem jest m.in. kontynuacja pomocy żyjącym Powstańcom. Bardzo cenimy fakt, że patronem merytorycznym naszej akcji edukacyjnej zostało Muzeum Powstania Warszawskiego, które od 14 lat nie tylko wspaniale opowiada o sierpniu 44. roku, ale również gromadzi świadectwa Powstańców – mówi Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Maspex.

Tablice Pamięci
Ponadto Maspex sfinansuje nowe Tablice Pamięci poświęcone Powstańcom. Pomogą one obcokrajowcom poznać historie osób, które uczestniczyły w powstańczych walkach oraz zgłębić wiedzę na temat miejsc związanych z Powstaniem Warszawskim. Firma z Wadowic zasponsouje dodatkowe tablice z tekstami w języku angielskim. W pierwszej kolejności odbędzie się montaż 44 tablic w różnych popularnych wśród turystów częściach Warszawy.

Maspex będzie również kontynuować działania w ramach akcji, która odbyła się jako „Paczka dla Bohatera". Z okazji Świąt Bożego Narodzenia 930 kombatantów dostało od firmy prezenty w postaci artykułów spożywczych. Świąteczne paczki zostały zapakowane i rozwiezione w ramach wolontariatu przez pracowników spółki na terenie Warszawy i Krakowa.

Źródło: maspex.com

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze