Programy lojalnościowe w wersji mobilnej to nie tylko możliwość korzystania z wirtualnej karty, ale także sprawdzanie aktualnych promocji z poziomu telefonu. Takie rozwiązanie docenia 54 proc. ankietowanych użytkowników. Aż 60 proc. podkreśla, że największą zaletą posiadania aplikacji jest brak konieczności używania karty plastikowej.
Zdecydowanym liderem w tej kwestii jest drogeria Rossmann i jej program lojalnościowy Klub Rossmann. Z tej aplikacji korzysta niemal trzykrotnie więcej użytkowników niż z aplikacji kolejnego w zestawieniu programu Payback.
– Korzystanie z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych nie jest jeszcze zjawiskiem masowym. Zwolennicy aplikacji są rozproszeni po wielu programach. Dużą pracę wykonał Rossmann – z jego aplikacji korzysta co trzeci uczestnik programu lojalnościowego. Na pewno udostępnienie wygodnych funkcji i uświadomienie konsumentom, w jakich obszarach aplikacja może być przydatna i ułatwiająca korzystanie z programu w dużej mierze spopularyzowałoby inne aplikacje, pod warunkiem, że rzeczywiście miałyby takie funkcje. Z naszego badania wynika, że najistotniejszym ogniwem w informowaniu o programach są sprzedawcy w sklepie – komentuje Agnieszka Doktorska, badaczka z ARC Rynek i Opinia.
Źródło: dlahandlu.pl