Sztuczna inteligencja

i

Autor: UAM

Polska technologia podbija świat

Polska sztuczna inteligencja rozpoznaje co stoi na półce. O technologię biją się zagraniczne korporacje

2022-07-17 6:01

Sztuczna inteligencja bywa nazywana szóstym zmysłem handlowców. To określenie dobrze oddaje zasady funkcjonowania eLeader Shelf Recognition AI. Ten polski patent m.in. obserwuje asortyment na półkach i umożliwia sprawniejsze zarządzanie łańcuchem sprzedaży. Polska technologia trafiła m.in. do spółki Danone.

Polska sztuczna inteligencja

eLeader Shelf Recognition AI to technologia, która rozpoznaje obiekty oraz zestaw narzędzi wspomagających zarządzanie ekspozycją oraz dostępnością produktów na półkach sklepowych. Mówiąc wprost, rozwiązanie, które może przejąć wiele obowiązków logistyków. Firma eLeader przekonuje, że ich sztuczna inteligencja znacząco usprawnia pracę przedstawicieli handlowych w terenie m.in. poprzez liczenie i pomiar kluczowych parametrów, odpowiedzialnych za prawidłową ekspozycję produktów w sklepach.

– Rynek, szczególnie produktów FMCG, od dawna szukał narzędzi, które dostarczą precyzyjnych informacji, związanych z obecnością produktów na półkach sklepowych. Dostępność takich danych ma ogromne znaczenie, bo aż przeszło 75% decyzji zakupowych jest podejmowanych w sklepie. Jeśli więc produkt nie jest dostępny lub jego ekspozycja nie spełnia oczekiwań kupującego, może to przełożyć się na rezygnację z zakupu lub wybór konkurencyjnej oferty. Dlatego zapewnienie wysokich standardów ekspozycji produktów ma ogromny wpływ na wyniki sprzedaży, co doceniają firmy, korzystające już z zaawansowanych rozwiązań analizy danych – wskazuje Rafał Melanowicz, Szef Departamentu AI w eLeader.

Minister finansów ujawnia: "W 2023 roku inflacja powinna być wyraźnie niższa"

Sztuczna inteligencja w Danone

Jak tłumaczy firma, AI wykorzystywane jest np. podczas wizyty handlowej, kiedy konieczne jest zaraportowanie ekspozycji produktów. Z pomocą sztucznej inteligencji system analizuje wykonane przez przedstawiciela handlowego smartfonem zdjęcia, a następnie wylicza udział w półce, weryfikuje obecność, facing, braki i informacje o produktach w całej kategorii. Zdjęcia przetwarzane są w ciągu kilku minut, dzięki czemu analitycy otrzymują dane wręcz w czasie rzeczywistym. Szybkość obiegu danych umożliwia korektę ekspozycji jeszcze w trakcie wizyty przedstawiciela. To prosta droga do eliminacji uciążliwych dla pracowników, czasochłonnych i narażonych na nieprawidłowości analiz w tzw. trybie ręcznym. W ten sposób z polskiego patentu korzysta m.in. Danone.

Wdrażając eLeader Shelf Recognition AI chcieliśmy przede wszystkim skrócić czas ręcznego raportowania naszych przedstawicieli handlowych. Zależało nam na wprowadzeniu innowacyjnego narzędzia, które zapewni stały dostęp do szybkiej, automatycznej oraz kompletnej informacji o sytuacji na rynku – w sklepie, a naszym przedstawicielom, już podczas ich wizyty w punkcie sprzedaży, wskaże kluczowe obszary działania. Aplikacja od eLeader umożliwia nam zwiększenie liczby badanych wskaźników, a co istotne – nie wymaga to zwiększania czasu pracy przedstawicieli handlowych. Wdrożone narzędzie przyczynia się również do wzrostu dostępności naszych produktów na półkach i jakości ich ekspozycji. W swoich działaniach stawiamy na innowacyjność, dlatego jesteśmy jedną z pierwszych firm w naszej kategorii, która wdrożyła rozwiązanie eLeader Shelf Recognition AI - powiedział Łukasz Pawłowski, starszy kierownik Zespołu Analiz Sprzedaży i Rozwoju Systemów w Danone.

Sonda
Czy sztuczna inteligencja jest niebezpieczna dla ludzi?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze