Praca zdalna pozytywnie wpływa na produktywność pracowników
- Pomijając aspekt technologiczny, największą barierą przy wdrażaniu pracy zdalnej w okresie pandemii okazał się brak wystarczającego zaufania pracodawców do członków swojego zespołu. Managerowie obawiali się wówczas przede wszystkim niskiej skuteczności w pełni zdalnego zarządzania, ale także obniżenia efektywności pracowników - czytamy w raporcie Iron Mountain.
Jak wynika z badań rynkowych przytoczonych przez firmę, pracownicy doceniali możliwość wyboru trybu pracy, co zwiększało ich produktywność i poziom zaangażowania. W 2021 roku po kilkunastu miesiącach doświadczeń z pracą zdalną, 92 proc. menadżerów oceniało pracę zdalną jaką pozytywnie.
Polecany artykuł:
50 proc. pracowników zadeklarowało, że brak nadzoru pozytywnie wpłynął na szybkość realizowania przez nich obowiązków. Jednak wciąż są pracodawcy, którzy niechętnie patrzą na pracę zdalną, ale ich prawdopodobnie szybko zweryfikują oczekiwania pracowników na rynku pracy. Iron Mountain zaznacza jednak, że wciąż istnieje wiele wyzwań w tym zakresie.
Praca zdalna wciąż daleka od ideału. Co jest potrzebne do poprawy sytuacji?
- Wymieniając czynniki, które w największym stopniu utrudniają pracę zdalną, pracownicy wskazują głównie brak zdalnego dostępu do dokumentów oraz narzędzi, tj. platform komunikacyjnych. W związku z tym największe korzyści zapewniło firmom wdrożenie innowacyjnych, ale jednocześnie intuicyjnych rozwiązań umożliwiających sprawną współpracę podczas pracy zdalnej również tym pracownikom, którzy nie byli dotychczas otwarci na innowacje - powiedział Tomasz Morawski, Senior Account Manager w Iron Mountain Polska.
Konieczność wdrożenia modelu hybrydowego oznacza wkroczenie biznesu w fazę cyfryzacji. Iron Mountain zaznacza, że już podczas pandemii można było zauważyć zwiększony popyt na digitalizację dokumentów, a po popandemicznej stabilizacji rynku, ten kurs będzie prawdopodobnie kontynuowany.