„Zauważyliśmy, że w czasie pandemii nie maleje zainteresowanie ofertą marketów DIY. Jednak w obawie przed zakażeniem, wolimy robić zakupy przez internet. Automat w wersji BIG SIZE rewolucjonizuje ten proces. Klienci mogą podjechać pod urządzenie i odebrać swoje zakupy o dowolnej porze dnia lub nocy, a nawet w przypadkach ograniczenia handlu dla segmentu DIY – bez kontaktu z obsługą czy stania w kolejce” - powiedział Marek Wieteska, prezes zarządu SelfMaker.
Firma SelfMaker zaprojektowała i wykonała tzw. Szybkomat dla jednej z wiodących sieci budowlanych w Polsce od podstaw, a także stworzyła oprogramowanie do zarządzania nim oraz aplikację dla klientów. Za jej pomocą można otworzyć skrytkę korzystając z QR kodu lub hasła SMS. Pozwala także na zdalne otwarcie skrytki z poziomu telefonu, dzięki czemu odbiór zamówienia przebiega całkowicie bezdotykowo.
„W tej chwili nasze urządzenia zostały wdrożone w 12 sklepach popularnej sieci budowlanej, łącznie w 10 miastach Polski. Jest to reakcja na dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość branży handlu detalicznego. Rozwiązanie sprawdzi się nie tylko w segmencie budowlanym. Możemy dostosować parametry urządzenia do potrzeb praktycznie każdej branży. Branża spożywcza będzie potrzebować skrytek, umożliwiających zachowanie odpowiedniej temperatury, z kolei branża sportowa skrytek o nietypowych wymiarach np. odpowiednich dla nart czy rowerów” - dodaje Marek Wieteska.
ZOBACZ: Zakupy w sieci, a dostawa ze zwykłego sklepu. Mała zmiana zrobi rewolucję?
Rozwiązania click&collect, to nie wszystko
W październiku zeszłego roku do sieci drogerii Rossmann trafiły hybrydowe kasy Selformers mogące działać w trybie tradycyjnym, jak i samoobsługowym. Rozwiązanie, nad którym pracował zespół konstruktorów pozwala na zamknięcie zaawansowanej technologii w urządzeniu rozmiarów komputera PC. Jest to duży krok w branży urządzeń samoobsługowych. Do tej pory kasy zajmowały sporo przestrzeni sklepowej i nie charakteryzowały się ciekawym wyglądem. Kasa projektu SelfMaker łączy w sobie technologię, funkcjonalność oraz design spójny z aranżacją i estetyką sklepu, do którego ma trafić urządzenie.
Rozwiązanie zaprojektowane przez SelfMaker również jest odpowiedzią na nastroje konsumentów i potrzeby przedsiębiorców. Badania przeprowadzone przez UCE Research i SYNO Poland wskazują, że 66 proc. Polaków chciałoby, aby w sklepach znalazło się więcej kas samoobsługowych. Jest to naturalna konsekwencja pandemicznej rzeczywistości, a jednocześnie jedno z najlepszych rozwiązań usprawniających zakupy stacjonarne.