BANK POCZTOWY.

i

Autor: mat. prasowe BANK POCZTOWY.

Prezes Banku Pocztowego: Nadal mamy wielki potencjał, który powinien być wykorzystany

2017-06-07 13:27

- Bankowość musi być etyczna. Jej istota opiera się na zaufaniu między klientem a bankiem. Dla banku powinno być ważne, by jego klienci stawali się coraz zamożniejsi, a nie odwrotnie. Jest to w dłuższej perspektywie w interesie banku. Takie myślenie konsekwentnie zaszczepiam w naszym banku - przekonuje prezes Banku Pocztowego Sławomir Zawadzki, w rozmowie z "Super Biznesem".

"Super Biznes": Od kilkunastu miesięcy zasiada pan w fotelu prezesa Banku Pocztowego. Jak widzi pan miejsce banku na polskim rynku?
Prezes Banku Pocztowego, Sławomir Zawadzki: – Te blisko 11 miesięcy w roli prezesa zarządu pozwoliło mi dobrze poznać organizację, jaką jest dziś Bank Pocztowy. Ale specyfikę bankowości pocztowej znam od lat bardzo dobrze, gdyż w latach 1998–2001 współtworzyłem i brałem udział w realizacji pierwszej ogólnopolskiej Strategii Rozwoju Banku Pocztowego – wówczas jako wiceprezes ds. finansowych. Wśród wielu różnic jedno się nie zmieniło – Bank Pocztowy ma wciąż wielki potencjał, który powinien być wykorzystany z pożytkiem dla Polaków i naszego systemu finansowego. W Polsce lokalnej brakuje sprawnie działającej instytucji finansowej o ogólnopolskim zasięgu, dostarczającej podstawowe usługi w atrakcyjnej cenie. Dzięki naturalnej, dla naszego banku, współpracy z Pocztą Polską i dostępności produktów bankowych w ponad 4,6 tys. placówek pocztowych możemy realizować model bankowości najbliższy obywatelom i wspierać rozwój przedsiębiorczości. Z sukcesem robią to banki pocztowe w Europie – np. we Francji, Szwajcarii czy Włoszech. W Polsce ta szansa nie została wciąż wykorzystana i zrobię wszystko, żebyśmy nadrobili zaległości, pozyskali niezbędny kapitał i zbudowali polską bankowość pocztową, która będzie mogła być wzorem dla innych w Europie.

Zobacz również: Rząd: Płaca minimalna wzrośnie do 2080 zł. Pracodawcy chcą mniej, związkowcy nawet 2220 zł

Bank Pocztowy ściśle współpracuje z Pocztą Polską. Jakie są z tego korzyści?
– Bank ma unikalną na polskim rynku możliwość świadczenia usług finansowych w każdej placówce pocztowej i za pośrednictwem listonoszy. Możemy dzięki temu realizować misję walki z wykluczeniem finansowym i być nawet w najmniejszych miejscowościach, najbliżej każdego obywatela. Poczta Polska również korzysta, bo może zarabiać i dostarczać klientom dodatkowe usługi, odpowiadające ich oczekiwaniom i potrzebom. Mamy świadomość, że poczta się zmienia i musi się zmieniać, zapewniając nie tylko dostęp do tradycyjnych i nowoczesnych usług pocztowych, ale także innych usług np. państwowych (e-administracji), e-commerce oraz finansowych, w szczególności bankowych. Te ostatnie realizuje właśnie z Bankiem Pocztowym. Dzięki temu klienci, przychodząc do placówki pocztowej, mogą wygodnie otworzyć konto, wpłacić lub wypłacić pieniądze, czy podczas jednej wizyty uzyskać gotówkę z kredytu na dowolny cel. Nie muszą jechać do banku, bo mają bank na każdej poczcie.

Z oferty znikł wasz flagowy produkt – Konto Zawsze Darmowe. Czy klienci dostają coś w zamian?
– Na rynku bankowym era darmowych kont dobiega końca, chociaż dla bardzo dużej grupy naszych klientów posiadających Pocztowe Konto Zawsze Darmowe pozostało ono bez opłat. Tak obiecywaliśmy i dotrzymujemy słowa. Wprowadziliśmy natomiast do oferty dwa nowe, atrakcyjne rachunki. Bliskie Konto Pocztowe, które może być za 0 zł dla osób korzystających z karty płatniczej. W ramach tego rachunku proponujemy też korzystniejsze warunki dla seniorów. Drugi z rachunków, Pocztowe Konto Bez Ograniczeń jest płatny, zapewnia jednak szeroki zakres transakcji, za które klient nie płaci dodatkowo. Dajemy więc wybór i szereg korzyści. Wśród nich program o nazwie „Same Korzyści", dzięki któremu nasi klienci, płacąc w aptece, kinie, teatrze czy siłowni, mogą uzyskać w 2017 roku zwrot nawet do 200 zł wartości transakcji dokonanych kartą. To realne korzyści, a wkrótce planujemy kolejne promocje dla naszych klientów, by oferta była tańsza.

Sprawdź też: Nadawca telewizji doniesie na klienta. Czy to podstawa do zerwania umowy?

Bank Pocztowy jest wreszcie gotów do skoku w mobilną bankowość. Pracujecie nad swoją cyfrową marką – EnveloBankiem. Zapowiada się prawdziwa rewolucja. Kiedy dojdzie do debiutu marki?
– EnveloBank to nowoczesny i bardzo przyjazny system dla klientów, którzy czekają na cyfrowe otwarcie Banku Pocztowego. Wprowadzimy na rynek dobrej jakości, bezpieczne rozwiązanie cyfrowe, które będziemy rozwijać i uzupełniać o kolejne funkcjonalności. Jestem przekonany, że wszyscy klienci, którzy chcą korzystać z bankowości przez swojego smartfona, powinni być usatysfakcjonowani. Debiut EnveloBanku przygotowywany jest na połowę roku.

Jacy klienci będą mogli skorzystać z usług EnveloBanku?
– Jako Bank Pocztowy obsługujemy ponad 1,3 mln klientów, którzy wybrali nas m.in. z uwagi na dostępność jednej z największych sieci usługowych w Polsce. EnveloBank będzie natomiast atrakcyjną propozycją dla osób, które komunikują się głównie przez internet, ale niekoniecznie muszą się znać na finansach. Od tego jesteśmy my, znamy się na tym i zaproponujemy im narzędzia, które korzystając z młodzieżowego żargonu, pomogą „ogarnąć" ich finanse. Hasło EnveloBanku brzmi: „Finanse w porządku".

Możliwy debiut EnveloBanku zbiega się w czasie z końcem prac nad nową strategią Banku Pocztowego. Jaki będzie zatem bank w następnych latach?
– Nowa strategia Banku Pocztowego powinna być zatwierdzona do końca czerwca 2017 r. Przede wszystkim pozwoli ona określić naturalne miejsce banku w polskim systemie finansowym i dopasować model naszego działania i ofertę do potrzeb klientów. Sprawi, że zapewnimy szeroki dostęp do usług bankowych tradycyjnym klientom poczty oraz będziemy mogli sprostać oczekiwaniom tych osób, które chcą pełniej korzystać z bankowości internetowej, mobilnej, osób kupujących i sprzedających w sieci internetowej. Wierzę głęboko, że nowa strategia umożliwi bankowi dynamiczny rozwój dzięki współpracy z Pocztą Polską oraz będzie pomocna we wdrażaniu nowoczesnych usług i technologii.

Czytaj koniecznie: Hubert Biskupski: Rośnie nam! [FELIETON]

W ostatnim czasie w obiegu pojawiło się słowo „bankster". Czy bankowość może być etyczna? Jaką wagę przywiązuje Bank Pocztowy do tego aspektu swojej działalności?
– Bankowość musi być etyczna. Jej istota opiera się na zaufaniu między klientem a bankiem. Dla banku powinno być ważne, by jego klienci stawali się coraz zamożniejsi, a nie odwrotnie. Jest to w dłuższej perspektywie w interesie banku. Takie myślenie konsekwentnie zaszczepiam w naszym banku. Dlatego indywidualnie podchodzimy do sytuacji każdego klienta, nie zachęcamy do nadmiernego zadłużania się i proponujemy produkty za rozsądną cenę. Bank Pocztowy nigdy nie udzielał kredytów we frankach szwajcarskich, które są dziś dużym problemem dla wielu osób. Obecnie klienci dużą wagę przykładają do uczciwej, bezpiecznej oferty. Znajdą ją z pewnością korzystając z usług bezpiecznych, polskich instytucji: Banku Pocztowego i Poczty Polskiej.


Rozmawiała Danuta Rawicka

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze