FLIXBUS

i

Autor: materiały promocyjne FLIXBUS

Przejęcie Polskiego Busa to dopiero początek? FlixBus ma apetyt na więcej

2017-12-22 15:37

FlixBus zawarł porozumienie z Polskim Busem. Czy przejmie polskich przewoźników? Sprawdź, co kryje się za marką, która zastąpi Polskiego Busa oraz jak może rozrosnąć się imperium FlixBusa.

Właściciel FlixBusa, FlixMobility, stawia na komfort podróży swoich pasażerów i nowe technologie. Co drugi pracownik FlixBusa jest zatrudniony w dziele IT, gdzie pracuje nad nowymi taryfami i efektowniejszą sprzedażą. Do tego dochodzą udogodnienia dla podróżnych. W przyszłym roku z każdego autokaru, który dotychczas jeździł w barwach Polskiego Busa, zostanie usuniętych sześć siedzeń, aby klienci mieli więcej miejsca na nogi.

FlixBus posiada system śledzenia pojazdów. Dzięki niemu informuje pasażerów o ewentualnych opóźnieniach. W takiej sytuacji podróżny otrzymuje SMS-a. Ponadto przedsiębiorstwo testuje nowe funkcjonalności w aplikacji mobilnej. Przykładowo, od 19 grudnia użytkownicy urządzeń z systemem iOS mogą skorzystać z opcji „Gdzie jest mój bus?". Po dodaniu biletu do aplikacji są w stanie sprawdzić położenie pojazdu w czasie rzeczywistym.

Zobacz: Polski Bus przestanie istnieć? FlixBus zastąpi słynną markę

Po wkroczeniu na zagraniczne rynki, FlixBus szykuje małą rewolucję również w naszym kraju. Do liczącej 100 pojazdów floty Polskiego Busa dołączy kolejne 60 autokarów, co oznacza jeszcze więcej połączeń do wyboru. W połowie stycznia platforma sprzedażowa Polskiego Busa zostanie wcielona przez tę należącą do FlixBusa. Jak tłumaczył Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający w firmie PolskiBus.com, to właśnie chęć zwiększenia sprzedaży zachęciła spółkę do partnerstwa z FlixMobility. Odkąd bilety oferowane przez Polskiego Busa są dostępne na platformie sprzedażowej zielonego przewoźnika, ich sprzedaż wzrosła.

Patrz: Płacisz 38 zł i jeździsz pociągiem, ile chcesz przez 24 godziny

Aby zachęcić internautów do zakupów, FIxBus prawdopodobnie uruchomi atrakcyjne promocje. Z kolei wiosną logo Polskiego Busa zniknie z rynku, a miejsce popularnych autokarów zajmą te jeżdżące w zielonych barwach. Trudno wyobrazić sobie wkroczenie niemieckiego giganta do Polski bez ofert dla nowych klientów, w końcu strategia FlixBusa bazuje na przejęciach i sprzedaży tanich biletów. Przykładowo, w Niemczech przewozy oferowane przez platformę sprzedażową FlixBusa są najtańsze na rynku.

Polecamy: Bus jak taksówka podjedzie pod twój dom. LEO Express zmienia rynek przewozów

Spółka obsługuje 40 mln pasażerów rocznie w 26 krajach. Jej szybka ekspansja to zasługa niskich cen i dbałości o komfort podróży klientów. Na przejęciu Polskiego Busa raczej się nie skończy, zwłaszcza że właściciel FlixBusa już teraz prowadzi rozmowy z kolejnymi firmami transportowymi. Rynek przewozów autobusowych w Polsce jest silnie rozdrobniony, a najmniejsze przedsiębiorstwa mogą nie wytrzymać silnej konkurencji. O ile polscy przewoźnicy mają relatywnie silną pozycję na wschodzie kraju, o tyle w niektórych regionach FilxBusowi łatwo będzie zdominować rynek. Jego największymi konkurentami pozostaną: czeski Leo Express, izraelski Mobilis oraz polskie firmy: Żak Express, Plus Bus, Szwagropol czy Contbus. A spółka ma już na swoim koncie kilka dużych sukcesów. Między innymi przejęła trasy i pojazdy Megabusa w Niemczech, Francji, Holandii, Belgii, Hiszpanii i Włoszech oraz Postbusa w Niemczech.

Oprac. na podst. money.pl, gospodarka.dziennik.pl, dw.com, fly4free.pl, facebook.com

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze