Każdy z nas zna sytuacje, gdy po ciężkim dniu w pracy trzeba było udać się jeszcze na pocztę i odebrać list polecony. Jest to dodatkowo utrudnione w dobie epidemii, kiedy każde wyjścia na zewnątrz należy ograniczyć do minimum. Dlatego też na czas trwania pandemii Ministerstwo Cyfryzacji wraz z Pocztą Polską uruchamiają całkowicie nową usługę, która zrewolucjonizuje odbiór przesyłek poleconych. Będą one dostępne w formie dokumentów elektronicznych na specjalnej eSkrzynce, którą można założyć przy użyciu Profilu Zaufanego. Znajdzie się tam zarówno treść listów jak i zeskanowana koperta od nadawcy. Co ważne, każda przesyłka po upływie miesiąca zostanie dostarczona na wskazany adres. Należy pamiętać, że usługa ta będzie dostępna jedynie na życzenie klienta, wyłączone są z niej listy przesyłane przed sąd, trybunał, prokuraturę, komornika i inne organy ścigania.
Czytaj również: Pit 2020. Jaka kara za zwłokę przy rozliczaniu?
- Realizacja usługi przez Pocztę Polską umożliwiła tak szybkie wprowadzenie i zapewnienie jednolitości świadczenia dla każdego obywatela, a co ważne gwarancje jakości świadczonej usługi i najwyższe standardy bezpieczeństwa. To niezwykle istotna zmiana dla wszystkich obywateli, podmiotów publicznych, ale też dla Poczty, która zmienia model biznesowy z tradycyjnego na elektroniczny – mówi Tomasz Janka, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju.
Sprawdź też: To koniec programów 500 plus! Czy dostaniesz pieniądze? Resort ma inny plan
Wszelkie informacje o usłudze wraz z możliwością założenia eSkrzynki obywatele znajdą także na dedykowanej stronie na portalu gov.pl. Możliwość odbioru przesyłek poleconych w postaci elektronicznej dostępna będzie do 30 września br.
Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj