rozbity słoik w sklepie

i

Autor: Shutterstock rozbity słoik w sklepie

Prawo konsumenckie

Rozbity słoik w sklepie. Czy muszę za niego zapłacić?

2023-12-03 11:56

W ferworze zakupów nie raz zdarza się, że upuścimy, przewrócimy jakiś towar, a nie raz zdarzy się że zbijemy szklane opakowanie. Jak się zachować w takiej sytuacji i czy musimy zapłacić za zmarnowany towar? Na to pytanie, wbrew pozorom, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Przyjrzyjmy się temu, co zapisano w Kodeksie Cywilnym. Z pomocą przychodzi też monitoring.

Zapłacić czy nie?

Jak czytamy w kodeksie cywilnym (art. 546) "sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru rzeczy sprzedanej i sprawdzenie jej jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów". Tu może z pomocą przyjść monitoring. 

Portal pyszności.pl wyjaśnia jak to wygląda w praktyce. Jak czytamy "Upchanie zbyt dużej ilości artykułów na jednej półce może spowodować to, że tylko jeden pozostanie nam w dłoniach, a dwa kolejne, pomimo naszych usilnych starań, spadną na podłogę. Wtedy wszystko wskazuje na to, że była to wina sklepu i nie musimy zwracać pieniędzy za uszkodzony towar". Oczywiście poza przypadkami kiedy rzucimy taki szklany towar do wózka sklepowego. Dlatego tak ważny jest w rozstrzygnięciu sporu monitoring.

Co do zasady, "jeśli zachodzą wątpliwości co do tego, kto ponosi winę za rozbitą butelkę w sklepie, nie powinniśmy zwracać za nią pieniędzy" - czytamy w portalu. 

Pieniądze to nie wszystko Jacek Sasin

QUIZ PRL. „Choinko, choinko zielona”, czyli szkolne zabawy choinkowe w PRL. Łza się kręci w oku

Pytanie 1 z 10
Salę gimnastyczną lub klasę lekcyjną po szkolnej zabawie:
Zabawy świąteczne w PRL

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze