Ruszyła specjalna infolinia konsumencka. Będzie ona działać od poniedziałku do piątku w godz. 8-18. Przy telefonach będą dyżurować eksperci od spraw konsumenckich.
Jak informuje UOKiK, dzwoniąc pod numer 801 440 220, można otrzymać odpowiedź na proste pytania konsumenckie, uzyskać informacje o przepisach prawnych oraz o wyspecjalizowanych instytucjach udzielających porad związanych np. z zakupem energii, telekomunikacją czy finansami.
Zobacz: Zobacz, gdzie śpią turyści odwiedzający Polskę
Atutem infolinii ma być szeroki zakres udzielanych przez konsultantów porad związanych ze sporami ze sprzedawcami stacjonarnymi, internetowymi oraz usługodawcami.
Do rozmowy telefonicznej warto się przygotować tak, by prawnik otrzymał najważniejsze fakty na temat sprawy i dotychczasowych działań konsumenta. Zatem zanim wybierzesz numer 801 440 220 połóż przed sobą niezbędne dokumenty, dowody zakupu, złożone reklamacje i odpowiedzi przedsiębiorcy. Przygotuj też krótki opis swojej sytuacji, by rozmowa z ekspertem była merytoryczna i nie trwała zbyt długo.