Sephora

i

Autor: MAT. PRASOWE Sephora

Sephora zamknie sklepy stacjonarne

Sieć drogerii Sephora przechodzi trudny okres. W minionym pandemicznym roku spółka zanotowała straty rzędu 14 mln zł. W tym czasie sieć zamknęła tylko trzy placówki. Ale wszystko wskazuje na to, że z handlowej mapy niebawem mogą zniknąć kolejne. W tym roku sieć postawiła na inwestycję w sprzedać internetową i bierze pod lupę sklepy stacjonarne, sprawdzając ich rentowność. Warto zaznaczyć, że sklepy tej marki zlokalizowane są w dużej mierze z galeriach handlowych, których działalność i rentowność w dobie pandemii została kompletnie rozregulowana.

Sklepy z szyldem Sephora mogą zniknąć z niektórych galerii handlowych. Po ciężkim dla handlu pandemicznym roku spółka bierze pod lupę stacjonarne placówki. Nierentowne będą musiały zniknąć z handlowej mapy. Pandemia z ogromną siłą uderzyła w handel stacjonarny. Liczne i długotrwałe lockdowny przyczyniły się do ogromnych start spółek. Bez strat nie obeszła się i Sephora. W 2021 roku straty Sephory oscylują w granicach 14 mln zł. Sieć zamknęła trzy placówki. W planach ma jedno otwarcie oraz weryfikację istniejących drogerii pod kątem ich rentowności. Skutki tego przeglądu mogą czarno na białym pokazać, w których lokalizacjach po odmrożeniu gospodarki sprzedaż kosmetyków się odradza, a w których proces ten idzie za wolno. Gwoździem do trumny mogą być też warunki danej galerii czy centrum handlowego. Nie jest tajemnicą, że czynsze często są tam wygórowane i niektóre sklepy po postu nie są w stanie tego ciężaru udźwignąć, więc muszą zniknąć z danej mapy. Taki los spotkał już wiele sklepów z rozmaitych branż. Wystarczy przejść się po dowolnej galerii handlowej, by dostrzec zmiany, jakie tam zaszły w  ciągu ostatniego roku. A jak będzie z Sephorą? 

Jak podaje portal dlahandlu.pl, w kolejnych latach spółka Sephora planuje m.in. wzrost sprzedaży w kanale perfumerii stacjonarnych i w sklepie internetowym (intensyfikacja działań mających na celu pozyskiwanie nowych klientów, kontynuacja aktywności programu lojalnościowego, nowe akcje marketingowe, atrakcyjny dobór oferty produktowej oraz promowanie sprzedaży internetowej), inwestycje i otwarcia perfumerii w nowych lokalizacjach (2021: 1 nowe otwarcie, 1 powiększenie oraz około 9 przebudów istniejących perfumerii), ale i weryfikację sklepów nierentownych oraz ich ewentualne zamknięcie.

Polski Ład. Nowa kwota wolna od podatku, wyższe emerytury i zmiany w składce zdrowotnej. Kto na nim zyska, a kto straci? Sprawdź!
Sonda
Czy robisz własne kosmetyki w domu?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze