Co zmiany oznaczają dla klientów?
Jak informuje portal, częstotliwość 5G "umożłiwi wprowadzenie zaawansowanych usług, takich jak inteligentne miasta, autonomiczne pojazdy czy zdalna medycyna, co znacząco wpłynie na jakość życia i rozwój gospodarczy kraju". Według wprost.pl "operatorzy telekomunikacyjni mają pełną swobodę w wyborze technologii, w której będą działać na przyznanych częstotliwościach"
"Neutralność technologiczna i usługowa jest zapewniona poprzez rezerwacje częstotliwości w pasmach 800 MHz, 900 MHz, 1800 MHz, 2100 MHz i 2600 MHz. Oznacza to, że decyzja o migracji lub wyłączeniu technologii należy do samych operatorów. 22 czerwca 2023 roku prezes UKE ogłosił aukcję na cztery rezerwacje częstotliwości z pasma 3,6 GHz, co umożliwiło operatorom oferowanie usług o wyższej przepustowości i jakości" czytamy w portalu.
Całkowite wyłączenie oznacza, że klient będzie albo musiał wymienić kartę SIM, albo zmienić smartfona na nowszy model. Koniec 3G i 2G jest nieunikniony, bo operatorzy potrzebują pasm na rozwój kolejnych sieci.