
Wielki powrót Wizz Air do Modlina po 12 latach
Decyzja węgierskiego przewoźnika to jedno z najważniejszych wydarzeń dla lotniska Warszawa-Modlin w ostatniej dekadzie. To przełomowa informacja dla pasażerów i samego portu, ponieważ Wizz Air wraca do Modlina po dwunastoletniej przerwie, spowodowanej uszkodzeniem pasa startowego i zawieszeniem lotów pod koniec 2012 roku. Od tamtej pory linia lotnicza koncentrowała swoją działalność na Mazowszu wyłącznie na Lotnisku Chopina oraz, w mniejszym stopniu, w Radomiu.
Informację o powrocie przekazał podczas oficjalnej konferencji prasowej w Warszawie Roland Tischner, dyrektor ds. operacji w Wizz Air. Ruch ten oznacza koniec wieloletniego monopolu Ryanaira, który do tej pory był jedynym regularnym przewoźnikiem operującym z podwarszawskiego lotniska, co zapowiada nową erę konkurencji o pasażera w tym porcie.
Dokąd polecimy z Wizz Air z lotniska w Modlinie? [Lista tras]
Zgodnie z zapowiedziami przewoźnika, siatka połączeń z podwarszawskiego portu będzie obejmować popularne kierunki zarówno na południu, jak i północy Europy. Ujawniona lista zawiera 11 atrakcyjnych kierunków, co sprawia, że nowe trasy z Modlina znacząco poszerzą ofertę tanich lotów z Mazowsza. Pasażerowie będą mogli polecieć do stolic, znanych kurortów oraz miast idealnych na krótki wypad.
Pełna lista nowych połączeń Wizz Air z lotniska Warszawa-Modlin:
- Ateny (Grecja)
- Barcelona (Hiszpania)
- Bergen (Norwegia)
- Bergamo (Włochy)
- Brindisi (Włochy)
- Kiszyniów (Mołdawia)
- Malta
- Pafos (Cypr)
- Palermo (Włochy)
- Sofia (Bułgaria)
Jak poinformował dyrektor Roland Tischner, loty na wszystkich dziesięciu powyższych trasach wystartują już w grudniu tego roku. Wyjątkiem jest połączenie do Alghero (Włochy), którego inaugurację zaplanowano na 31 marca 2026 r.
Co powrót Wizz Air oznacza dla lotniska i pasażerów?
Wejście drugiego tak dużego gracza do Modlina to strategiczna zmiana, która przyniesie wymierne korzyści zarówno dla portu lotniczego, jak i dla samych podróżnych. Przede wszystkim kończy się wieloletni monopol Ryanaira, co z pewnością zaostrzy konkurencję cenową i jakościową na trasach z podwarszawskiego lotniska. Pasażerowie zyskają nie tylko dostęp do nowych, atrakcyjnych kierunków, ale również większy wybór przewoźnika.
Dla samego portu Warszawa-Modlin to potężny impuls rozwojowy. Inwestycja Wizz Air jest znacząca: linia zaoferuje ponad 500 tys. miejsc rocznie w swoich samolotach i stworzy w tym podwarszawskim porcie ponad 80 miejsc pracy. Zbazoawnie dwóch samolotów Airbus A321 to także sygnał długoterminowego zaangażowania. Decyzja ta wpisuje się w szerszą strategię Wizz Air w Polsce – przewoźnik, który w marcu miał już 25-procentowy udział w polskim rynku, planuje w tym roku zwiększyć liczbę oferowanych miejsc o prawie 20 proc. w stosunku do roku 2024.