Polacy uwielbiają Tłusty czwartek. Jak co roku przed cukierniami tworzą się kolejki przypominające te z minionej epoki. Badania pokazują, że tego dnia w całej Polsce może zostać zjedzonych nawet 100 milionów pączków. Zobacz jak wygląda proces przygotowywania i smażenia tradycyjnych pączków.
Święto pączków, czyli Tłusty Czwartek jest świętem ruchomym. Jego data jest ściśle powiązana z Wielkanocą, która w tym roku wypada pod koniec kwietnia. Według kalendarza chrześcijańskiego Tłusty Czwartek jest 52 dni przez Świętami Wielkanocnymi. Tradycja jedzenia tłustych potraw na koniec zimy sięga jeszcze czasów antycznych, kiedy w ten sposób świętowano nadejście wiosny.
Jak co roku Tłusty Czwartek to jeden z najlepszych dni dla wszystkich cukierni. Eksperci szacują, że nawet najmniejsze lokale mogą sprzedać po kilkanaście tysięcy pączków. Również popularne markety w swojej ofercie przygotują te pyszne słodkości. Co roku wybór jest coraz większy, a prócz klasycznych pączków można znaleźć także te z wymyślnym nadzieniem czy amerykańskie donuty, czyli pączki z dziurką. Największym zainteresowaniem cieszą się jednak te cukiernie gdzie receptura wypieków nie jest zmieniana od lat. Przed takimi lokalami tworzą się kolejki przypominające te z okresu PRL-u. Nie zniechęca to jednak miłośników pączków, którzy niezależnie od pogody stają i czekają na swoją kolej.
- Tradycyjnie również i w tym roku w Tłusty Czwartek będzie obowiązywała specjalna oferta, w której znajdzie się duży wybór pączków oraz słodkości. 28 lutego oferować będziemy pyszne pączki w niskiej i atrakcyjnej cenie. W sklepach Lidl Polska klienci będą mogli znaleźć specjalnie wydzieloną strefę z pączkami z Cukierni Lidla. W ofercie znajdzie się m.in. pączek z nadzieniem wieloowocowym, pączek z powidłami śliwkowymi, pączek z nadzieniem różanym i skórką pomarańczową, pączek z nadzieniem o smaku mlecznym lub o smaku słonego karmelu. Oprócz pączków w sklepach Lidl Polska znajdziemy również inne słodkie wypieki – gniazdko z lukrem, różne rodzaje donutów np. karmelowy, minipączki serowe oraz faworki – napisał Lidl Polska w swoim komunikacie.
Według badań przeprowadzonych przez GfK aż 95 proc. Polaków przyznaje, że w Tłusty Czwartek zje przynajmniej jednego pączka, a na dwa skusi 38 proc. ankietowanych. Wybierając słodkie wypieki zdecydowanie częściej kierujemy swoje kroki do lokalnych cukierni i supermarketów niż decydujemy się na samodzielne wypieki. Coraz większą popularnością cieszą się także „fit pączki” - pieczone albo wykonywane z mąki razowej, które reklamowane są przez blogerki i gwiazdy.