W środę po południu strona internetowa i aplikacja Ryanair przestaną działać. Jak poinformował przewoźnik w oficjalnym komunikacie przerwa ma charakter techniczny - planowane jest uaktualnienie systemu rezerwacji.
Strona wyłączona przez 12 godzin
W związku z wyłączeniem serwisu podróżni nie będą mogli rezerwować biletów ani dokonywać odprawy online od środy od godz. 18:00 do czwartku do godziny 6:00 (czasu środkowoeuropejskiego, czyli obowiązującego w Polsce).
Ryanair informuje, że skontaktował się już z pasażerami, których podróż przypada na 7 i 8 listopada, wysyłając do nich e-mail i SMS i prosząc ich o dokonanie odprawy online przed podróżą.
Płatna odprawa na lotnisku
Zgodnie z regulaminem pasażerowie irlandzkiego przewoźnika, którzy wykupili miejsce w samolocie lub posiadają bilet w taryfie Flexi Plus mogą się odprawić na swoje loty z 60-dniowym wyprzedzeniem.
Od maja pasażerowie, którzy nie wykupią powyższych opcji, mogą odprawiać się zaledwie na 48 godzin przed odlotem. Co więc z podróżującymi, którzy zapomną odprawić się wcześniej? Na dwie godziny przed lotem pozostaje możliwość odprawy i wydrukowania karty pokładowej na lotnisku, a to kosztuje 264 zł. Posiadacze biletów w taryfie Flexi Plus mogą dokonać odprawy na lotnisku bez żadnych kosztów.