Polskie firmy produkujące odzież roboczą mają się świetnie. Jak podaje „Puls Biznesu” produkcja odzieży w Polsce wzrosła ostatnio do najwyższego poziomu od początku 2001 r. Co więcej, w długim okresie Polska jest jednym z zaledwie dwóch krajów UE, gdzie produkcja odzieży rośnie. A wszystko to zasługa rynku odzieży roboczej (uniformy – dla korporacji, poczty, służb ratowniczych; mundury, odzież specjalistyczna np. do laboratoriów, hut itp., odzież dla piekarzy, robotników). Rocznie wartość tylko odzieży męskiej osiąga poziom 400 mln zł.
Zobacz: Polak wydaje na ubrania trzy razy mniej niż Niemiec
Skąd taka dobra sytuacja? Okazuje się, że dla handlu odzieżą roboczą zbawieniem okazał się internet. Handel w sieci zmienił rynek o 180 stopni i umożliwił wejście na rynek wielu mniejszym firmom. Na korzyść producentów takiej odzieży zadziałała też dobra sytuacja na rynku pracy, zwiększenie zatrudnienia i ogólny rozwój polskich firm.
Przeczytaj: Zagraniczne nazwy, polskie marki