sklepy w galerii handlowej, galeria handlowa, zakupy

i

Autor: East News

Ważne zmiany w reklamacjach. Sklep będzie musiał pójść na rękę klientowi

2017-11-23 15:30

Rząd pracuje nad projektem nowelizacji przepisów, dotyczących reklamacji u sprzedawcy wadliwych towarów. Jeśli zostanie on wprowadzony w aktualnej wersji już od 2018 r. prawo zmieni się istotnie na korzyść konsumentów.

Jeśli sprzedawca wymieni wadliwy produkt na nowy, nabywca będzie mógł reklamować go przez kolejne dwa lata od momentu wydania – taką możliwość może wprowadzić od 1 stycznia 2018 r. nowelizacja, nad której projektem pracuje obecnie rząd. Gdy nowe przepisy wejdą w życie zgodnie z planem, będą dotyczyć wszystkich umów sprzedaży zawartych po zakończeniu bieżącego roku.

Sprawdź także: Masz problem z reklamacją towaru? Jak znaleźć darmową pomoc prawną

Obecnie konsument, któremu w ramach reklamacji sprzedawca wymieni wadliwy produkt na nowy, nie może liczyć na przedłużenie terminu rękojmi. Towar, otrzymany w zastępstwie, może więc reklamować w sklepie, tylko do dwóch lat od momentu pierwszego zakupu. Nie stanowi to większego problemu, jeśli przedmiot zepsuł się zaraz po nabyciu, gorzej jeśli nastąpiło to pod koniec terminu, do którego możemy reklamować go u sprzedawcy. Konsument nie jest wtedy odpowiednio zabezpieczony przed możliwością pojawienia się wady w otrzymanym zamienniku.

Czytaj też: Zwrot towaru. Wszystko, co musisz wiedzieć o reklamacji i rękojmi

Sejmowa Komisja ds. Petycji dostrzegła potrzebę zmiany przepisów po otrzymaniu wniosku w tej sprawie od mieszkańca Gdańska. Jej członkowie uznali, że przedłużenie terminu rękojmi zwiększy ochronę interesów konsumentów oraz pozytywnie odbije się na ich budżecie. Ponadto będzie to dobra motywacja dla sprzedawców, do przykładania większej wagi odo jakości produktów, które znajdują się w ich ofercie.

Zobacz również: Kupujesz w Black Friday? Nie popełniaj tych błędów

 

Źródło: bezprawnik.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze