Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu.
Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj.
Asystent głosowy PKO Banku Polskiego wykorzystuje zaawansowaną analitykę i algorytmy sztucznej inteligencji, aby zrozumieć wypowiedź klienta i odpowiedzieć na nią, a także w razie potrzeby zlecić dyspozycję. Komunikuje się w języku naturalnym, m.in. rozumie słowa i wyrażenia potoczne; do jego uczenia za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji użyto 90 tysięcy zwrotów. To wygodny, nowoczesny i bezpieczny kanał kontaktu z bankiem, ułatwiający załatwienie codziennych spraw finansowych.
- W PKO Banku Polskim stale rozwijamy nowe technologie, wspierające naszych klientów. Komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie. Smartfon jest urządzeniem, które zdominowało nasze życie i mobilna bankowość dynamicznie się rozwija. Myślimy o wygodzie i bezpieczeństwie klientów oraz ich oczekiwaniach związanych nowoczesnymi technologiami. Udoskonalamy aplikację IKO tak, by była maksymalnie prosta i intuicyjna w obsłudze. Asystent głosowy jest kolejnym istotnym krokiem w rozwoju cyfrowego banku przyszłości, a IKO staje się najważniejszym sposobem kontaktu z bankiem i podstawowym miejscem podejmowania decyzji przez klienta - podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego.
ZOBACZ TEŻ: Polscy twórcy gier nie boją się koronawirusa. W tej branży ostatnie wydarzenia to złoty okres
- Od dzisiaj PKO Bank Polski uruchamia rozwiązanie, które dotychczas było domeną najbardziej rozwiniętych technologicznie firm świata jak Google, Amazon czy Apple. Do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie zdecydowała się na uruchomienie asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych intencji użytkownika. System rozumie i wykonuje ponad 70 rodzajów zadań wypowiedzianych lub napisanych przez rozmówcę. Wybraliśmy na początek te, które są najczęściej zlecanymi dyspozycjami w IKO - dodaje Kamil Konikiewicz, Dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji
ZOBACZ TEŻ: Składki ZUS w dobie koronawirusa. Tarcza antykryzysowa
Użytkownik IKO nie musi nic instalować – jeżeli znalazł się w grupie pilotażowej, asystenta głosowego otrzyma wraz z aktualną wersją aplikacji. Jeżeli ktoś ma aktualną wersję i nie widzi ikony asystenta głosowego, dostęp do tej funkcji uzyska już wkrótce. Będzie ona stopniowo udostępniana kolejnym klientom, także korzystającym z telefonów z systemem iOS. Po instalacji nowej wersji IKO należy kliknąć w ikonę chmurki dialogowej w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji, potem wyrazić zgodę na rejestrowanie i przetwarzanie danych. Następnie system poinstruuje w czym może pomóc, a użytkownik podejmuje decyzję czy woli komunikować się mówiąc czy pisząc (może to zmienić w każdym momencie).
ZOBACZ TEŻ: Pit 2020. Jaka kara za zwłokę przy rozliczaniu?
Przy pomocy asystenta można m.in.:
- zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta,
- zrobić przelew na telefon,
- sprawdzić stan konta,
- przeszukać historię konta,
- doładować telefon,
- zapłacić BLIKIEM.