Plany rozwojowe Biedronki w Polsce
- Siła naszego bilansu jest najważniejsza, szczególnie w niepewnych czasach. Chociaż obecne okoliczności nie zachęcają do przyspieszenia kroków w kierunku nowych ścieżek przyszłego wzrostu, zachowujemy niezbędną do tego elastyczność finansową, przy jednoczesnym dostarczeniu zaprojektowanego planu inwestycyjnego na ten rok (ok. 850 mln euro) i wypłacie dywidendy zaproponowanej WZA - podała firma Jeronimo Martins.
Jak poinformowano, na ten moment planowane jest, że Biedronka otworzy w tym roku ok. 130 sklepów i nowe centrum dystrybucyjne oraz przeprowadzi modernizację ok. 350 placówek. - Biedronka zdaje sobie sprawę z dodatkowych trudności w utrzymaniu równowagi między wzrostem sprzedaży a ochroną rentowności. (...) Pomimo niewystarczającej jasności co do wpływu ostatnich wydarzeń na Ukrainie, w szczególności na wzrost inflacji kosztowej, Biedronka jest przygotowana do dalszego inwestowania w ceny, aby zachować konkurencyjność, co zwiększy presję na marże" - podała Grupa Jeronimo Martins.
W 2021 roku CAPEX grupy Jeronimo Martins wyniósł 690 mln euro, z czego 63 proc. (438 mln euro) dotyczyło inwestycji w Biedronce. Rok wcześniej nakłady grupy wynosiły 470 mln euro.
Polecany artykuł:
Na koniec 2021 roku działało 3 250 sklepów Biedronka. W ciągu roku otworzono 164 (z czego 89 w czwartym kwartale), jednocześnie zamknięto 29. Natomiast 334 placówek zostało odnowionych. Do końca 2021 roku wydano klientom 11,4 mln kart Moja Biedronka (w lutym 2021 ich liczba przekroczyła 10 mln), w ciągu roku emitowanych było 656 różnych reklam telewizyjnych sieci.