fabryka samochodów, produkcja aut

i

Autor: Audi fabryka samochodów

Zamykanie fabryk

Wielkie kłopoty motoryzacyjnego giganta. Pracownicy wychodzą na ulicę

Strajki ostrzegawcze w zakładach Volkswagena w Niemczech są możliwe od 1 grudnia - donosi Bloomberg. Wszystko w proteście przeciwko zamykaniu fabryk. Pracownicy największego producenta samochodów w Europie w poniedziałek (28.10) przerwali pracę w proteście przeciwko planom bezprecedensowego zamknięcia fabryk Volkswagena w Niemczech - informuje agencja.

Tarapaty Volkswagena. Co przyczyniło się do kłopotów firmy?

Decyzja ma zapaść jeszcze w tym roku, a pierwsze cięcia zatrudnienia mają nastąpić na początku 2025 r. Na razie plan dotyczy pięciu fabryk. Firma rozważa też możliwość wypowiedzenia gwarancji zatrudnienia obowiązujących do 2029 r. Jednocześnie chce otwierać nowe fabryki w Chinach.

Jak informuje Bloomberg, "liderzy związkowi planują poinformować pracowników w 11 niemieckich zakładach o najnowszych negocjacjach z firmą, które jak dotąd nie przyniosły żadnych rezultatów. Okres karencji kończy się w przyszłym miesiącu, a strajki ostrzegawcze w zakładach VW w Niemczech są możliwe od 1 grudnia".

Zamykanie fabryk to efekt spadku sprzedaży i zysków. Cytowany przez agencję, dyrektor generalny Oliver Blume zwrócił uwagę "na wysokie koszty w markowej firmie VW, która zmaga się ze spadkiem popytu w Europie i narastającą konkurencją ze strony BYD w Chinach".

Blume dodaje, że "otoczenie gospodarcze ponownie się pogorszyło, a na rynek europejski wchodzą nowi dostawcy. Dodatkowo, szczególnie lokalizacja w Niemczech traci na konkurencyjności. W takim środowisku musimy działać konsekwentnie jako firma. Wyjaśnił też, że Volkswagen nie wyklucza wypowiedzenia gwarancji zatrudnienia.

Związkowcy, z kolei wskazują na "błędy w zarządzie, w tym za nieudane przejście branży z silników spalinowych na zasilanie elektryczne i złą politykę cenową".

Zarząd „nadal nie przedstawił spójnej koncepcji, w jaki sposób chce poprowadzić Volkswagena w przyszłość” – powiedziała Daniela Cavallo, główna urzędniczka ds. pracy w VW, w wewnętrznym biuletynie, który cytuje Bloomberg. Dodała, że kadra kierownicza nie chce wykluczyć zamykania fabryk i redukcji zatrudnienia.

Według niemieckich mediów, jednocześnie niemiecki koncern zamierza zainwestować ponad 2 miliardy euro w rozbudowę swoich zakładów produkcyjnych w Chinach. Środki te zostaną przeznaczone na modernizację istniejących linii produkcyjnych oraz budowę nowych, dedykowanych wyłącznie produkcji pojazdów elektrycznych. Volkswagen planuje również utworzenie lokalnego centrum badawczo-rozwojowego. 

Volkswagen zamierza wprowadzić na chiński rynek co najmniej pięć nowych modeli samochodów elektrycznych w ciągu najbliższych trzech lat. Firma spodziewa się, że do 2026 roku elektryczne modele będą stanowić ponad 30 proc. jej sprzedaży w Chinach.

Pieniądze to nie wszystko Witold Orłowski

QUIZ PRL. Kobiety w Polsce Ludowej

Pytanie 1 z 15
Te popularne w PRL-u perfumy nazywały się jak wykwintne ciasto. O jaki zapach chodzi?
QUIZ PRL. Kobiety w Polsce Ludowej

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze