Wielkie zmiany w zakupie biletów PKP
Już teraz pasażerowie mogą nabyć bilety w zupełnie nowym systemie, który w przyszłości zastąpi znany wszystkim e-IC. Nowy system e-IC 2.0 zapewnia podróżnym oczekiwane funkcje takie jak planowanie podróży „tam i z powrotem”, profile zakupowe (gdzie można wskazać ulubione lub najczęstsze relacje) oraz możliwość dodania biletu do kalendarza. Platforma podpowiada także najlepszą dla podróżnych ofertę, która jest dopasowana do ich indywidualnych potrzeb. Po podaniu daty urodzenia pasażera, e-IC 2.0 sugeruje ulgi, najbardziej korzystne dla danego przedziału wiekowego.
Podobnie jak w poprzedniej wersji systemu sprzedaży, pasażerowie mają dostęp do funkcji metastacji, dzięki której mogą wpisać wyłącznie nazwę miasta docelowego, a niekoniecznie konkretnej stacji. W tym wypadku system zaoferuje wszystkie dostępne połączenia z daną destynacją, biorąc pod uwagę dworce w wybranym mieście. Co więcej, e-IC 2.0 wskaże tor i peron, z którego odjeżdża pociąg. Podróżni mogą skorzystać także z graficznej rezerwacji miejsc czy prezentacji frekwencji.
Kto może korzystać z wersji beta?
Z wersji beta mogą korzystać użytkownicy, którzy posiadają konto w starym serwisie e-IC lub w aplikacji mobilnej. Zakup biletów bez logowania do konta nie jest na ten moment dostępny. Zakupione uprzednio bilety będą dostępne na koncie użytkownika w każdej wersji systemu sprzedaży, czyli w obu wersjach systemu e-IC oraz w aplikacji mobilnej. Nowy serwis w wersji beta dostępny jest w polskiej wersji językowej.
Bilety w wersji beta e-IC 2.0 można zakupić wyłącznie na połączenia krajowe. Nowy system oferuje możliwość kupienia biletów tam i z powrotem oraz tych w jedną stronę. Poprzez e-IC 2.0 można aktualnie nabyć bilety na przejazdy bezpośrednie lub z jedną przesiadką.
Serwis dostępny jest pod adresem https://ebilet.intercity.pl i działa równolegle do obecnego systemu e-IC. Na stronie https://www.intercity.pl nad wyszukiwarką dostępny jest link kierujący do nowej platformy.
Rewolucja na każdym poziomie sprzedaży internetowej
W grudniu ubiegłego roku PKP Intercity podpisało trzy umowy. Pierwsza umowa obejmowała budowę systemu e-IC 2.0, którego efekty możemy testować już dzisiaj. Kolejne funkcjonalności będą wprowadzane sukcesywnie.
Pozostałe dwa kontrakty dotyczą Centralnego Systemu Sprzedaży, a dokładniej licencji, wdrożenia i utrzymania technologii, a także Usługi Rezerwacyjnej. To, obok e-IC 2.0, kluczowe komponenty ekosystemu sprzedaży biletów w PKP Intercity.