Nowy serwis Santander Bank ma być nowoczesny i minimalistyczny. Z perspektywy użytkowników będzie to oznaczać przejrzystą strukturę i łatwy dostęp do wszystkich treści oraz funkcji. Adres www oraz sposób logowania do bankowości internetowej nie zmienią się.
Nowa strona, nowe funkcje
– Nowa strona santander.pl została przygotowana zgodnie z koncepcją user-centered design – czyli użytkownik w centrum uwagi. Punktem wyjścia do prac projektowych, zarówno w warstwie użytecznościowej, jak i graficznej, była dokładna analiza potrzeb różnych grup klientów. Na tej podstawie przygotowaliśmy kilka koncepcji, które następnie poddaliśmy ocenie przyszłych użytkowników. Finalny kształt nowego serwisu to efekt dialogu i współpracy, które realizujemy również w innych obszarach, zgodnie z hasłem „Bank Jaki Chcesz” – mówi Tomasz Niewiedział, dyrektor departamentu omnichanel w Santander Bank Polska.
Wśród nowych funkcji znajdą się filtry pozwalające na łatwe porównywanie i dopasowanie produktów do indywidualnych potrzeb oraz interaktywne narzędzia, m.in. konfigurator dodatkowych usług do Konta Jakie Chcę czy kalkulator oferty kredytowej dostępnej w bankowości internetowej i mobilnej. Kolejna nowość to "Bank Porad", w którym znajdą się materiały edukacyjne i poradnikowe, przybliżające w przystępny sposób świat bankowości.
Sprawdź wszystkie konta w jednym miejscu
W związku z wdrożeniem nowego serwisu 31 maja br. bank wyłączy nocą dotychczasową stronę, pozostawiając informację o planowanych zmianach i kafel logowania do usług bankowości internetowej.
Kolejna nowość to usługa Otwarta Bankowość, która pozwoli klientom na podgląd z jednego miejsca swoich kont w różnych bankach. - Wcześniej podłączysz swoje konta i będziesz mógł zobaczyć historię transakcji i zlecić przelewy z każdego rachunku płatniczego dostępnego online, w jednym miejscu. To wszystko dzięki dyrektywie unijnej PSD2 i otwartej bankowości - informuje Santander Bank.
Dyrektywa PSD2 wprowadza nowy standard usług płatniczych, zgodnie z którym banki muszą zapewnić dostęp do rachunków klientów innym bankom i instytucjom płatniczym. Na wszystko zgodę musi oczywiście wyrazić klient.
-Dodatkowo, zmiany związane z PSD2 nakładają na nas obowiązek tzw. silnego uwierzytelniania klienta (SCA ang. Strong Customer Authentication), co powoduje, że w trakcie logowania poprosimy Cię o potwierdzenie tożsamości smsKodem, tokenem, mobilnym podpisem lub zaufanym urządzeniem - czytamy na stronie banku.