Auchan, Lidl, Biedronka

i

Autor: Marcin Wziontek, Tomasz Radzik, Marek Kudelski/Super Express

Sieci handlowe

Wojna cenowa Lidla z Biedronką. Zaskakujące dane

2024-05-17 15:06

Z badań koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency wynika, że liderem najniższych cen nie jest Biedronka ani Lidl. Te dwa dyskonty najbardziej ze wszystkich sieci handlowych podniosły ceny ceny podstawowych zakupów. Najtańszy koszyk zakupów w kwietniu był w Auchan – pisze serwis wirtualnemedia.pl

Duża podwyżka cen w dyskontach

Od początku roku jesteśmy świadkami wojny cenowej toczonej przez Lidla i Biedronkę. Każdy z dyskontów zapewnia, że jest tańszy od konkurencji. Zarówno Lidl jak i Biedronka deklarowali, że w kwietniu nie podniosą cen mimo powroty 5 proc. stawki VAT na żywność. Okazuje się jednak, że ceny jednak poszły w górę, co widać w kwietniowych danych ASM Sales Force Agency, agencji przygotowującej comiesięczne dane na temat cen koszyka podstawowych produktów. W kwietniu ceny koszyka podstawowych zakupów były w Biedronce wyższe miesiąc do miesiąca o 11,16 proc, a w Lidlu o 12,22 proc.

Auchan liderem najtańszych zakupów

Z kwietniowego badania wynika, że na pozycję lidera najniższych cen wróciła sieć Auchan. Średni koszt koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency w tej sieci wyniósł 227,37 zł. To spadek o 1,66 zł, czyli o 0,72 proc. mniej niż najtańszy koszyk w marcu, należący przed miesiącem do sieci Biedronka. Różnice w średniej cenie koszyka między pierwszym a drugim i trzecim sklepem w rankingu wyniosły odpowiednio więcej o 27,21 zł (Biedronka) i 47,01 zł (Kaufland). Najdrożej było w Intermarche, gdzie za zakupy trzeba było płacić 322,12 zł.

W siedmiu na trzynaście badanych przez ASM sieci ceny w kwietniu były wyższe niż w marcu. Taniej było tylko w Netto (o 3,9 proc.), Auchan (o 4,38 proc.), Kauflandzie (o 7,02 proc.). Minimalnie niższe ceny miesiąc do miesiąca odnotowano także w Dino, Polomarkecie i Aldi.

Najtaniej jest w hipermarketach

W kwietniu najtańsze zakupy były w hipermarketach, tu koszyk produktów to koszt 281,79 zł. Kolejny raz najdrożej jest w kanale e-grocery – tam koszyk kosztował w kwietniu średnio 351,38 zł. Największy wzrost cen widoczny jest w dyskontach (10,92 zł).

W badaniu i Raporcie Koszyk Zakupowy przeanalizowano ceny najpopularniejszych artykuły FMCG z podstawowych kategorii (tj. nabiał, mięso, wędliny i ryby, napoje, słodycze, piwo, chemia domowa, kosmetyki i inne). ASM Sales Force Agency bada ceny tych samych 40 produktów w 13 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i e- commerce.

QUIZ PRL. Zakupy i handel w Polsce Ludowej

Pytanie 1 z 15
Aby w 1976 roku kupić cukier należało posiadać:
QUIZ PRL. Zakupy i handel w PRL
Tańczące z promocjami 16.05.2024

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze