Rebranding już wkrótce?
"Analizujemy możliwość zmiany nazwy spółki, bo słowo »naftowy« powinniśmy urealnić. Nie wpłynie to natomiast na brand Orlen, który posiada konkretną, znaczącą wartość marketingową. Mogę zapewnić, że logotyp firmy pozostanie bez zmian" — powiedział Obajtek.
Jak zaznaczył, decyzja co do nowej nazwy koncernu jeszcze nie zapadła. Rozpatrywane są różne warianty, m.in. z wykorzystaniem słowa "multienergetyczny" bądź samej nazwy Orlen. Szef koncernu przekonuje, że wraz z finalizacją procesów połączenia z Grupą Lotos i Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem (PGNiG) w 2022 r., a wcześniej z Grupą Energa, PKN Orlen zbudował silną, nowoczesną i multienergetyczną firmę, której obszar działania wykracza znacząco poza sam sektor naftowy.
Orlen w nowo ogłoszonej strategii planuje nakłady inwestycyjne w wysokości 320 mld zł do 2030 r., w tym 120 mld zł w OZE. Zgodnie z informacjami, opublikowanymi w komunikacie PKN Orlen, inwestycje w segmencie wydobycie i obrót gazemmają wynieść 70 mld zł, w segmencie rafineryjnym 60 mld zł, z czego 25 mld zł mają to być tzw. inwestycje zielone. Nakłady w petrochemii mają sięgnąć 40 mld zł, z czego 5 mld zł na inwestycje zielone.