H&M

i

Autor: Marek Kudelski/Super Express H&M

Kryzys w branży modowej

Znana sieciówka z poważnymi oskarżeniami! Czy H&M oszukał klientów?

2022-11-19 9:57

H&M, szwedzka firma odzieżowa została pozwana w Stanach Zjednoczonych. Taka informacja pojawiła się w mediach i zszokowała odbiorców. Powodem pozwu ma być reklamowanie odzieży i akcesoriów fast fashion jako zrównoważonych. Czy klienci H&Mu padli ofiarą greenwashingu?

Szwedzka firma w tarapatach. Kolejne oskarżenia o greenwashing

Szwedzka firma odzieżowa H&M po raz kolejny została oskarżona o greenwashing. Latem 2021 roku szwedzka sieciówka skupiła na sobie uwagę wszystkich mediów ponieważ została pozwana za rzekome rzekome wykorzystywanie sfałszowanych informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju. Aktualnie otrzymała pozew zbiorowy, w którym głównym zarzutem jest reklamowanie odzieży i akcesoriów fast fashion jako zrównoważonych.

Jak informuje portal Fashion Biznes skargę złożono 3 listopada w sądzie federalnym stanu Missouri. Skarga została złożona przez Abrahama Lizama i Marca Dotena zarzucała szwedzkiej marce, że angażowała się w nielegalne, nieuczciwe i wprowadzające w błąd praktyki biznesowe. Konkretnie chodzi o kwestie stricte związane z marketingiem i sprzedażą zrównoważonej linii odzieży "Conscious Choice Collection". Podkreślili, że firma sprzedając produkty jako ekologiczne łamie prawo.

Kwestia świadomości konsumenckiej i pozew zbiorowy przeciwko marce H&M

"W ostatnich latach konsumenci stali się znacznie bardziej świadomi i wyczuleni na wpływ odzieży oraz artykułów gospodarstwa domowego na środowisko. Konsumenci są skłonni zapłacić więcej za produkty wytwarzane w sposób odpowiedzialny, w tym takie, które nie mają negatywnego wpływu na środowisko. W rezultacie wzrósł popyt na ekologiczne, zrównoważone i przyjazne dla środowiska produkty. (…) H&M natomiast sprzedaje i oznacza produkty jako Conscious Choice mimo, że nie są one wykonane z trwałych i przyjaznych dla środowiska materiałów" - poinformowali mężczyźni w rozmowie z Fashion Law cytowanej przez portal Fashion Biznes.

jak przytacza Fashion Biznes powodowie mówią również o niejednoznacznej narracji prowadzonej przez markę w kwestii zrównoważonego rozwoju oraz stosowaniu różnych technik mających uwiarygodnić ich proekologiczną działalność w internecie.

W ramach pozwu zbiorowego mężczyźni domagają się m.in. odszkodowania pieniężnego (powyżej 5 mln dolarów dla pozwu zbiorowego), nakazu zobowiązującego H&M do “natychmiastowego zaprzestania sprzedaży produktów naruszających prawo” oraz przeprowadzenia korygującej kampanii reklamowej.

Sonda
Czy robisz zakupy w H&Mie?
Pieniądze to nie wszystko. Cezary Kochalski

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze