Grupa LEGO powiększyła przychód do 14,8 miliarda koron duńskich w pierwszej połowie 2019 roku

2019-09-09 16:32 ŁT
LEGO
Autor: materiały prasowe LEGO

Detaliczna sprzedaż produktów LEGO na świecie wzrosła o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2018 r.. Przychód w pierwszej połowie roku zwiększył się o 4 proc., osiągając 14,8 miliarda DKK (koron duńskich). Licząc według stałego kursu, przychody wzrosły o 2 proc. w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. Zysk operacyjny sięgnął 3,5 miliarda DKK, co oznacza spadek o 16 proc. z kolei zysk netto wyniósł 2,7 miliarda DKK, czyli zmniejszył się o 12 proc. w związku z dużymi inwestycjami w projekty z długoterminową perspektywą wzrostu.

Grupa LEGO opublikowała wyniki finansowe za pierwszą połowę roku, do czerwca 2019 r. Przychód w tym okresie wzrósł o 4 proc. do wysokości 14,8 miliarda DKK w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Sprzedaż detaliczna wzrosła o 5 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza 2018 r., a marka zwiększyła udziały rynkowe na swoich największych rynkach. Zysk operacyjny wyniósł solidne 3,5 miliarda DKK. Zmniejszył się o 16 proc. w stosunku do pierwszej połowie 2018 r, co wynika z decyzji o zwiększeniu nakładów inwestycyjnych, które mają zapewnić firmie długoterminowy wzrost.

ZOBACZ TEŻ: Niezwykła gratka dla fanów motoryzacji i kultowych klocków LEGO! [ZDJĘCIA]

CEO Grupy LEGO, Niels B. Christiansen, powiedział: - Jesteśmy zadowoleni z naszych wyników, biorąc pod uwagę przekształcenia, jakim ulega segment zabawek na świecie. Nasza sprzedaż detaliczna rośnie, podobnie jak udział w największych rynkach. Jest to zasługa zaangażowania naszego zespołu, który jest mocno skupiony na współpracy z cenionymi przez nas partnerami handlowymi oraz na tworzeniu najlepszego doświadczenia z marką dla fanów LEGO w każdym wieku.

- Jednocześnie podejmujemy znaczące inwestycje,— aby budować silne fundamenty, które pozwolą nam rozwijać się długofalowo i inspirować kolejne pokolenia. Do tego zalicza się wejście na nowe rynki, ekspansja w Chinach, tworzenie innowacyjnych doświadczeń w punktach sprzedaży oraz projektowanie nowych produktów pozwalających na i coraz bardziej ekscytujące doświadczenia podczas zabawy - dodał CEO Grupy LEGO.

LEGO
Autor: materiały prasowe LEGO

Sprzedaż detaliczna na dojrzałych rynkach, takich jak rynek amerykański lub zachodnioeuropejski, rosła w tempie jednocyfrowym. Zaś w Chinach, na strategicznym dla Grupy LEGO rynku rosnącym, firma odnotowuje stały, silny, dwucyfrowy wzrost.

ZOBACZ TEŻ: Kim jest pan z logo KFC? Dziś Harland Sanders obchodziłby 129. urodziny

Najlepiej sprzedającymi się produktami w pierwszej połowie roku były z jednej strony popularne serie autorskie, z drugiej zaś produkty licencyjne. Są to (w losowej kolejności): LEGO® City, LEGO® Creator, LEGO® Friends, LEGO® Ninjago, LEGO® Technic oraz LEGO® Star WarsTM. Znakomicie sprzedawały się zestawy z linii LEGO® Marvel Avengers; do wzrostu sprzedaży przyczyniły się także produkty LEGO® Movie 2.

- Miło nam patrzeć na wyniki, jakie osiągają ponadczasowe, popularne serie, takie jak LEGO® City czy LEGO® Technic - deklaruje Christiansen. "Jesteśmy także podekscytowani, odkrywając innowacyjne sposoby ożywiania klocków za pomocą cyfrowych doświadczeń, jak LEGO® Hidden SideTM - seria łącząca to, co najlepsze w budowaniu, z niesamowitą rozszerzoną rzeczywistością".

Ekspansja na nowych rynkach
Grupa LEGO zwiększa nakłady inwestycyjne w celu zwiększenia swojej globalnej obecności, zarówno w wymiarze fizycznym, jak i cyfrowym, i tym samym dotarcia do większej liczby dzieci na całym świecie. LEGO zamierza kontynuować inwestycje w Chinach i do końca 2019 r. i aby docelowo posiadać ponad 140 sklepów w 35 miastach. Na początku 2020 r. planowane jest otwarcie biura w Mumbaju, aby wzmocnić obecność w Indiach.

- Dostrzegamy możliwość dotarcia do większej liczby indyjskich dzieci i rodzin, które doceniają korzyści z uczenia się przez zabawę. Rozwój klasy średniej, istotna rola edukacji oraz rosnąca gospodarka sprawiają, że Indie są logicznym, kolejnym krokiem w naszych staraniach, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby dzieci na świecie - wyjaśnia Christiansen.

CZYTAJ KONIECZNIE: Klocki LEGO z ekologicznego tworzywa! [ZDJĘCIA]

Lepsze doświadczenie w sklepach internetowych i tradycyjnych
Grupa LEGO inwestuje w usprawnienie platform sprzedaży internetowej, aby ulepszyć ich działanie i podnieść poziom obsługi zarówno z punktu widzenia konsumentów jak i partnerów handlowych. Dodatkowo w 2019 r. poza Chinami otworzy ponad 70 sklepów oferujących produkty LEGO, między innymi flagowy sklep w Amsterdamie w grudniu 2019. To będzie piąty sklep flagowy LEGO.

- Inwestując, wychodzimy z racjonalnych przesłanek finansowych. Chcemy wykorzystać możliwości, jakie powstają w wyniku takich trendów jak cyfryzacja czy globalne zmiany demograficzne   ekonomiczne, które zmieniają naszą branżę. Będąc forpocztą tych trendów, będziemy mogli inspirować kolejne pokolenia dzieci - mówi CEO.

Globalne działania na rzecz nauki przez zabawę
Główną ambicją Grupy LEGO pozostaje zapewnienie wszystkim dzieciom na świecie nauki poprzez zabawę.

- Zabawa jeszcze nigdy nie była tak ważna - podkreśla Niels B. Christiansen. Podczas zabawy dzieci nabywają umiejętności kluczowych dla ich przyszłego sukcesu. Według szacunków Światowego Forum Ekonomicznego, 65% dzisiejszych przedszkolaków będzie pracować w zawodach, które jeszcze nie istnieją. Jedyny sposób, żeby zapewnić dzieciom sukces w tak niepewnej przyszłości, to wyposażyć je uniwersalne umiejętności takie, jak: kreatywność, zdolność do rozwiązywania problemów, elastyczność i zdolność współpracy. Wszystkie to umiejętności kształtują się już od najmłodszych lat, właśnie poprzez zabawę klockami LEGO. Zapewnienie dzieciom możliwości, aby rozwinęły pełnię swojego potencjału to cel, który przyświeca nam wszystkim w Grupie LEGO. Robimy, co w naszej mocy, aby inspirować i rozwijać budowniczych jutra. Dziś i dla następnych pokoleń.

Najnowsze