Polskie markety nie chcą marnować żywności. Grupa POLOmarket przekaże swoje nadwyżki

2019-11-21 9:46 ŁT
polomarket
Autor: materiały prasowe polomarket

Największa polska sieć supermarketów wchodząca w skład Grupy POLOmarket podejmuje działania na rzecz przeciwdziałania marnowaniu żywności. Sieć wdraża odpowiednie procedury w sklepach oraz poszukuje organizacji pozarządowych do współpracy w zakresie nieodpłatnego przekazywania produktów spożywczych.

- Każdego dnia staramy się ograniczać marnowanie żywności w łańcuchu dostaw w naszej Sieci oraz dbać o jakość produktów w sklepach. Taka polityka jest tożsama z wartościami, jakie reprezentuje Grupa POLOmarket - mówi Bartosz Pietruszka, Dyrektor Operacyjny POLOmarket. - Teraz, w związku z wprowadzeniem ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, rozszerzamy nasze działania.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Polska sieć marketów idzie śladem gigantów. Nowa marka własna POLOmarketu

Grupa POLOmarket rozpoczęła aktywne poszukiwania partnerów, którym będzie przekazywać nadwyżki żywności. Akcji podlegać będą m.in. te produkty, którym kończy się termin przydatności do spożycia, a także te nieprzeznaczone do sprzedaży ze względu na wady wyglądu lub opakowań. Trwają przygotowania do wdrożenia odpowiednich procedur w sklepach oraz pierwsze rozmowy z organizacjami zainteresowanymi współpracą.

- Wszystkie organizacje pożytku publicznego, spełniające wymogi ustawowe, zajmujące się przekazywaniem żywności osobom potrzebującym zapraszamy do kontaktu z centralą Grupy POLOmarket lub bezpośrednio z kierownikami ponad 280 sklepów na terenie całej Polski - czytamy w komunikacie prasowym.