Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o tym, że korzystając z usług fitness klubu, szkoły tańca czy pływalni należy pamiętać o:
* Zmiany wysokości opłat, miejsca prowadzenia zajęć czy innych warunków umowy są niemożliwe bez zgody klienta. Jednostronne wprowadzanie zmian do umowy jest niedopuszczalne. W przypadku zmiany warunków świadczenia usług, masz prawo wypowiedzieć umowę bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu.
* Za niewykorzystane zajęcia możesz żądać zwrotu pieniędzy. Gdy rezygnujesz z wykupionej usługi, możesz starać się o zwrot pieniędzy za część niezrealizowaną. Przedsiębiorca może zatrzymać jedynie kwotę odpowiadającą faktycznie poniesionym kosztom wynikającym np. z rezerwacji sali.
* Pamiętaj: gdy zajęcia, mecz odwołuje organizator - zawsze masz prawo odzyskania wpłaconych pieniędzy oraz dochodzenia roszczeń, jeśli np. w związku z planowanym udziałem w imprezie odwołanej z winy organizatora ponieśliśmy koszty wyższe niż zakup biletu (takie jak m. in. rezerwacja hotelu czy podróży).
* Każdą nieprawidłowo wykonaną usługę należy reklamować. Jeżeli organizator nie zapewnił wszystkich atrakcji, o których zapewnił w umowie, możesz zwrócić się do niego żądając np. obniżenia ceny, zwrotu pieniędzy lub innej usługi w zamian.
* Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo konsumentów oraz rzeczy pozostawione w szatniach. Zgodnie z prawem, przedsiębiorca (właściciel ośrodka sportu, klubu fitness, basenu) odpowiada za twoje bezpieczeństwo oraz za powierzone przez ciebie rzeczy – nawet, gdy szatnia jest bezpłatna.
Zobacz także: UOKiK: Pure Health nielegalnie pobierał dodatkowe opłaty od klientów.