– Naszym głównym celem przy tworzeniu aplikacji dla dzieci było udostępnienie na smartfonie wszystkich funkcji, które posiada serwis PKO Junior. Dzieci otrzymują bankowość mobilną poprzez innowacyjną aplikację, dostosowaną do wieku i preferencji najmłodszych. Dzięki aplikacji dziecko pod nadzorem rodzica zdobywa praktyczną umiejętność obsługi mobilnego konta bankowego, uczy się podstawowych umiejętności związanych z zarządzaniem budżetem i oszczędzaniem oraz rozwija systematyczność – podkreśla Michał Macierzyński, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej.
Sprawdź także: 21-latka z Polski podbija świat. Aplikacja lepsza od Snapchata? Oto Spontime
Skarbonki i przelewy
Poza podstawowa funkcją sprawdzenia salda dziecko może otwierać w aplikacji wirtualne skarbonki służące do zbierania pieniędzy na określone cele: może nadawać skarbonkom własne nazwy i wybrać obrazek symbolizujący skarbonkę (lub wgrać własny), określić kwotę i czas oszczędzania, a także dokonywać wpłat.
Najmłodsi mogą też inicjować przelewy, które są zawsze akceptowane przez rodzica w serwisie transakcyjnym iPKO. W ramach tej funkcji dziecko może definiować odbiorców przelewów, którzy także są zatwierdzani przez rodzica. Funkcja przelewu może być włączana i wyłączana przez rodzica. Dla dzieci poniżej 10. roku życia przelewy są domyślnie wyłączone.
Edukacja przez zabawę
Rodzice mogą wyznaczać dziecku określone wyzwania finansowe, w czterech obszarach: odpowiedzialności, planowania, systematyczności oraz wytrwałości. Każde wyzwanie ma swój termin realizacji oraz nagrodę, którą także określają rodzice (może to być na przykład wspólna wyprawa w ciekawe miejsce, nagroda rzeczowa, pieniężna lub inna dowolnie określona przez rodzica). O tym, czy dane wyzwanie podjąć, dziecko decyduje samodzielnie.
Dzieci mają też możliwość otrzymywania odznak za określone osiągnięcia: zakładanie skarbonek, regularne wpłaty na konto, długoterminowe oszczędzanie, planowanie czy zaoszczędzenie wyznaczonej kwoty w zadeklarowanym przez dziecko terminie. Informacja o przyznaniu odznaki jest komunikowana na stronie głównej oraz na dedykowanej podstronie aplikacji.
Jak korzystać z aplikacji?
Z aplikacji PKO Junior może korzystać dziecko posiadające PKO Konto Dziecka. Aplikacja dostępna jest na telefony z systemami operacyjnymi od wersji: Android 2.3, iOS 7.1 lub Windows Phone 8.0 (również Windows 10 Mobile) lub ich nowszą wersją. Aplikację można wyszukać wpisując hasło „PKO Junior” we właściwym dla danego systemu sklepie (Google Play, App Store lub Windows Phone Store). Aplikacja nie wymaga aktywowania, aby z niej korzystać należy wcześniej przynajmniej raz zalogować się do serwisu internetowego PKO Junior (w aplikacji nie jest możliwe tzw. pierwsze logowanie z wykorzystaniem hasła inicjalnego). Po zainstalowaniu należy uruchomić aplikację klikając ikonę w telefonie, po tym następuje wyświetlenie ekranu, a w kolejnym kroku po podaniu numeru klienta/przyjaznego loginu i hasła, następuje zalogowanie do aplikacji.
Od czego zacząć?
Skorzystanie z oferty PKO Junior jest bardzo proste. Aby założyć PKO Konta Dziecka (oferta PKO Junior), rodzic musi posiadać rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy w PKO Banku Polskim, który jest niezbędny do obsługi rachunku dziecka poprzez serwis bankowości internetowej iPKO. Osoby, które nie są klientami PKO Banku Polskiego, mogą otworzyć dowolny rachunek z oferty Banku, w szczególności PKO Konto Rodzica. PKO Konto Dziecka jest bezpłatne i posiada atrakcyjne oprocentowanie 2,5% w skali roku dla kwot poniżej 2500 zł (z tygodniową kapitalizacją odsetek).