Instagram - zmiany w serwisie. Co zdradza przeciek?

i

Autor: brak danych

Instagram wart więcej niż giganci branży filmowej i telewizyjnej

2018-06-27 18:26

Gdyby Instagram był samodzielną spółką, pośród gigantów branży medialnej byłby w absolutnym top 10, ustępując tylko takim potęgom jak Disney, Google czy Facebook, którego jednak jest częścią od 2012 roku. Co ciekawe, właśnie od tamtej chwili wartość Instagrama wzrosła… 100-krotnie! Zobacz, jakie firmy w rankingu „wycen” przegonił popularny serwis społecznościowy.

Rosnąca popularność portalu społecznościowego Instagram sprawiła, że 6 lat temu zainteresował się nim inny potentat w branży. Mark Zuckerberg, właściciel Facebooka zdecydował, że kupi Instagrama, na którym użytkownicy mogą zamieszczać zdjęcia i filmy. Wówczas portal wyceniono na 1 mld dolarów. Dużo? Oczywiście, ale dziś Instagram, gdyby był samodzielną spółką, kosztowałby już 100 mld dolarów!

Bloomberg Inteligence, który opublikował te wyceny, nie ma jednak wątpliwości, że w ciągu kolejnych lat wartość Instagrama będzie wciąż rosnąć. Dziś korzysta z niego ok. 0,5 mld ludzi na świecie, ale za 5 lat przewiduje się, że liczba użytkowników Instagrama przekroczy 2 mld.

W zestawieniu wartości spółek medialnych Instagram, choć znajduje się w top 10, to nie ma szans prześcignąć swoich właścicieli (Facebook wyceniono na 535,27 mld dolarów), gigantów z Google’a i Youtube (742 mld dolarów) czy Amazona (781,29 mld dolarów). Jednak pościg za Disneyem, który jest właścicielem takich marek jak m.in. Star Wars czy Marvel, jest jak najbardziej możliwy. Spółka, której twórcą był Walt Disney została wyceniona na 155,3 mld dolarów. Oddech Instagrama na plecach może czuć też Netflix (141 mld dolarów).

Kogo zaś prześcignęła aplikacja/portal, na którym publikować można zdjęcia i krótkie filmy? Między innymi wytwórnię filmów pełnometrażowych, giganta tej branży 21st Century Fox (wartość 71,89 mld dolarów) czy znanego z produkcji i emisji programów przyrodniczych i edukacyjnych (także w Polsce) Discovery Communications (11,19 mld dolarów).

Warto zauważyć, że Instagram stale się rozwija – wspomniane „krótkie” filmiki mogą niebawem zmienić się w duże, internetowe produkcje. Ma to zapewnić uruchomiona platforma IGTV, która docelowo ma konkurować z samym YouTubem.

Najnowsze