zakupy w sieci/internecie/e-commerce

i

Autor: materiały prasowe zakupy w sieci/internecie/e-commerce

Marketplace jako nowy kanał sprzedaży

2022-03-27 6:05

Dla konsumentów to szybki i łatwy dostęp do szerokiej oferty produktów, a dla przedsiębiorców nowy kanał dotarcia z asortymentem do klientów. Marketplace’y w Polsce cieszą się coraz większą popularnością zarówno wśród konsumentów, jak i sprzedawców. O tym kto może sprzedawać w marketplace, i co zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencji - mówi Paweł Kosturek, Dyrektor marketplace Morele.

Czym jest marketplace?- Marketplace to platforma sprzedażowa, na której klienci znajdują produkty oferowane przez różnych sprzedawców. Można by powiedzieć, że to takie “internetowe targowisko” z szerokim asortymentem.

Czy wszystkie produkty mogą być sprzedawane w marketplace, czy są jakieś ograniczenia?- Na pewno jednym z ograniczeń jest prawo, zarówno polskie jak i europejskie. W przypadku dystrybucji niektórych produktów wymagane są odpowiednie zezwolenia. Natomiast jeśli chodzi o nasze wewnętrzne ograniczenia, to dbamy o to, aby produkty oferowane przez współpracujących z nami sprzedawców były nowe. Wyjątek stanowią te, które dodawane są do kategorii ze sprzętem poleasingowym.

Rewolucja podatkowa. Wiceminister finansów Artur Soboń ujawnia szczegóły | Super Biznes

Czy każdy może sprzedawać w marketplace?- Jeśli chodzi o nasz marketplace to sprzedawać w nim może każda osoba, która posiada zarejestrowaną działalność gospodarczą w Polsce lub na terenie Europy i jest aktywnym płatnikiem VAT. Oczywiście podmiot zainteresowany współpracą podlega procesowi weryfikacji, który przebiega według określonych standardów. Do współpracy dochodzi wyłącznie w momencie, gdy dany przedsiębiorca pozytywnie przejdzie ten proces.

Jakie korzyści czerpią sprzedawcy wystawiający swoją ofertę w tego typu miejscach?- Przede wszystkim jest to dla nich nowy kanał sprzedaży umożliwiający dotarcie z produktem do szerszej grupy docelowej. Każdy sprzedawca chce zwiększać swoje zyski, a dzięki naszemu marketplace ma taką możliwość. Jako marka docieramy do ponad 10 mln osób oraz dysponujemy narzędziami, które generują ruch na stronie i prowadzą do transakcji. Dlatego jesteśmy w stanie realnie zwiększać sprzedaż produktów oferowanych przez współpracujących z nami przedsiębiorców.

Czy są jakieś wady takiej współpracy?- W marketplace ten sam produkt może być oferowany przez różnych sprzedawców, więc wadą może tu być większa konkurencja. Natomiast z perspektywy klientów jest to spora zaleta, ponieważ daje im możliwość m.in. porównania ofert i wyboru tej najkorzystniejszej.

Jak taki sprzedawca może wyróżnić się na tle konkurencji?- Wiadomo, że dość istotnym czynnikiem mającym wpływ na podjęcie decyzji zakupowej jest cena produktu. Jednak wyróżnić się można nie tylko poprzez dostarczanie klientom atrakcyjnej oferty. Duże znaczenie odgrywają również opisy produktów, szybki czas realizacji zamówienia czy dobra komunikacja z klientem.

Na jakie wsparcie mogą liczyć sprzedawcy współpracujący z Morele?- Wspieramy sprzedawców w trakcie procesu integracji ich sklepów z naszym marketplace. Posiadamy do tego odpowiednia narzędzia, które są kompatybilne z najpopularniejszymi wtyczkami dedykowanymi platformom sprzedażowym. W szczególnych przypadkach, gdy integracja z jakichkolwiek powodów jest niemożliwa, dajemy naszym partnerom dostęp do marketplace Morele z możliwością pełnej obsługi zamówień. Podmioty, które z nami współpracują mogą również liczyć na wsparcie po przejściu procesu integracji. Naszym partnerom pomagamy m.in. zwiększać sprzedaż oferowanych przez nich produktów. Przykładowo, wyszukujemy produkty, które naszym zdaniem mają duży potencjał i dodatkowo je promujemy. Z niektórymi sprzedawcami mamy na tyle silne relacje, że wspólnie zastanawiamy się nad działaniami, które przyczynią się do wzrostu sprzedaży ich produktów. Ponadto dysponujemy narzędziami, które weryfikują jakość oferty danego sprzedawcy, dzięki czemu nasi partnerzy otrzymują od nas wskazówki, co należy poprawić, aby był ona atrakcyjniejsza.

Sonda
Czy przestaniesz robić zakupy w sklepach, które nie wycofały się w Rosji?

Wcześniej wspomniałeś, że większa konkurencja w marketplace jest zaletą dla konsumentów. Czy oprócz tego osoby kupujące w nim mają jeszcze inne korzyści?- Dany produkt dostępny w marketplace Morele może być oferowany przez różnych sprzedawców. Konkurencyjność ofert daje klientom możliwość nie tylko porównania cen, ale również dokonania zakupu od tego sprzedawcy, który najszybciej dostarczy nam zamówienie. Ponadto w naszym marketplace mamy naprawdę bogatą ofertę produktów w różnych kategoriach, dzięki czemu Klienci w jednym miejscu mogą zrobić wszystkie zakupy.

Marketplace Morele swoją działalność rozpoczął w 2019 roku i aktualnie 1500 sprzedawców wystawia na nim ponad 3 mln ofert. To dość dynamiczny rozwój - jakie czynniki się do niego przyczyniły?- Rzeczywiście nasz marketplace bardzo szybko się rozwija, a wzrosty wśród liczby sprzedawców i oferowanych przez nich produktów tylko to potwierdzają. W swoich działaniach skupiamy się zarówno na klientach, jak i sprzedawcach, którzy już z nami współpracują lub dopiero będą. Wdrażamy rozwiązania i narzędzia, które nie tylko ułatwiają zakupy w Internecie, ale także pomagają zwiększyć sprzedaż współpracujących z nami podmiotów. Stawiamy przede wszystkim na nowe technologie, bo naszym zdaniem, to właśnie one napędzają ecommerce.

Czy łatwo jest zachęcić nowych sprzedawców do współpracy?- Nieskromnie muszę przyznać, że tak. Od dłuższego czasu widzimy, że tzw. współczynnik zgody sprzedawcy po otrzymaniu od nas ofert dotyczącej współpracy cały czas rośnie. Czynnikiem odgrywającym tu kluczową rolę jest atrakcyjny system prowizyjny, który pozwala nam wyróżnić się na tle konkurencji. Przewagę zyskujemy również dzięki możliwości szybkiej integracji nowego sprzedawcy z naszą platformą. Jesteśmy w stanie sfinalizować proces takiej integracji nawet w ciągu 12 godzin.

Jakie plany macie na przyszłość?- Z pewnością w dalszym ciągu będziemy rozwijać nasz marketplace i poszerzać dostępną w nim ofertę produktową. Planujemy również rozwój naszych możliwości technologicznych, aby móc obsługiwać większą ilość sprzedawców i jeszcze szybciej realizować zamówienia.

Najnowsze