Dlaczego właśnie Major?
Impreza współorganizowana przez Valve - amerykańskiego producenta gier wideo - jest jednym z najważniejszych i największych wydarzeń esportowych na świecie. Rozgrywki w Counter-Strike: Global Offensive przyciągają na trybuny i przed ekrany monitorów miliony kibiców i kibicek z całego globu. Skąd bierze się popularność Majora?
ZOBACZ TAKŻE: Dramat Kingi Rusin. Opublikowała w sieci wstydliwe zdjęcie i ujawniła więcej niż powinna
Odpowiedzi można szukać w charakterze samego tytułu, który jest wyjątkowo przystępny w odbiorze. Zasady CS:GO są proste, każdy - nawet zupełny esportowy laik - bez trudu je zrozumie. W odróżnieniu od gier typu MOBA (np. League of Legends czy DOTA 2) widzowie łatwo się zorientują, o co chodzi w rozgrywce, jaki jest cel gry i za co zdobywa się punkty. Mecze są dynamiczne i emocjonujące, co sprawia, że przyjemnie się je ogląda. Co więcej, historia Counter-Strike niesie ze sobą wieloletnią obecność w sercach graczy. To właśnie między innymi na tym tytule zbudowana została branża sportów elektronicznych, a początki istnienia samej serii CS sięgają lat 90. ubiegłego wieku.
Esport to precyzyjna grupa docelowa
Inwestycja w branżę gamingową i esportową, to szansa dla marki na poszerzenie grona odbiorców i zwiększenie świadomości o jej produktach. Szczególnie w przypadku młodszych odbiorców. W przypadku Majora działania marketingowe są ułatwione, dzięki dokładnie określonej grupie docelowej. Jak pokazuje raport “Kondycja polskiej branży gier wideo 2017” polski rynek gamingowy zajmuje 23. miejsce na świecie, a jego wartość wynosi 1,8 miliardów złotych. Szacuje się, że prawie 80 proc. użytkowników internetu w wieku 15-55 lat ma do czynienia z grami (16 milionów), a sam esport liczy sobie 2 miliony fanów. Wiadomo również, że 59 proc. internautów to użytkownicy mobilni, 43 proc. stanowią “heavy gamers” (a wśród nich 25 proc. osób jest fanami esportu). Jeśli weźmiemy pod uwagę zróżnicowanie ze względu na płeć, zauważymy, że fanami esportu są głównie mężczyźni - ponad 65 proc. Tak szczegółowe dane dotyczące osób, które oglądają rozgrywki esportowe, pozwalają na precyzyjne przygotowanie komunikatów, kampanii i ofert marketingowych, skierowanych do odbiorców nadchodzących mistrzostw świata. W Polsce transmisja będzie realizowana przez ekspertów z FantasyExpo.
W esporcie transmisja angażuje widzów. To gwarantuje interaktywność
Warto też zwrócić uwagę na szereg korzyści, które wynikają z prowadzenia transmisji online na żywo. Biznes może angażować społeczności i poszerzać grono potencjalnych odbiorców, podejmując współpracę z influencerami - ekspertami i autorytetami dla swoich społeczności. W trakcie transmisji możliwe jest lokowanie produktów, tworzenie dedykowanych spotów reklamowych, czy prezentacja marek w formie fizycznej obecności - np. sprzętu gamingowego (myszek, klawiatur, czy podkładek). Jednak największą przewagą nad transmisjami telewizyjnymi jest "live czat", który umożliwia prowadzenie nieustannej interakcji z widzami, dzięki czemu można zatrzymać ich na dłużej, zaangażować. A odpowiednio wykorzystując te narzędzie zwiększamy świadomość marki, na przykład poprzez wysłanie linku do oferty partnera.
SPRAWDŹ RÓWNIEŻ: Niezwykły prezent dla uczestników Open'era 2019 od Mastercard [ZDJĘCIA]
Ciekawe jest, że w trakcie transmisji szczególną uwagę przykuwają marki nieendemiczne. Sponsorzy spoza branży gamingowej budzą zainteresowanie fanów i graczy, którzy przyjmowani są z entuzjazmem - wszyscy zdają sobie bowiem sprawę, że segment gier wideo i esportu, cały czas się rozwija i rośnie - jest to więc przyszłościowa inwestycja.
Jako przykład bardzo udanej współpracy można podać wspólną kampanię FantasyExpo i KFC skierowaną do graczy CS:GO. W grze, na wybranych prywatnych serwerach, zostały poukrywane kody zniżkowe do restauracji KFC. Akcja okazała się olbrzymim sukcesem - w ciągu dwóch dni, w rozgrywkach wzięło udział ponad 11 tysięcy graczy. To pokazuje jak w ciekawy i nieszablonowy sposób zaprezentować markę.
Major - mistrzostwa świat dla biznesu
Major słusznie porównywany jest do najważniejszych imprez sportowych. Nie tylko ze względu na obecność najlepszych drużyn, najzdolniejszych zawodników, czy najbardziej rozpoznawalnych influencerów, ale również z powodu możliwości, które stoją przed partnerami - zwiększenia świadomości marki wśród określonej grupy fanów, prezentacji produktów czy angażowania społeczności.