WOŚP

i

Autor: Natalia Czarnuch / fot. jswiderska

Rekordowe zbiórki na WOŚP. Sukces eSkarbonki Mastercard

2022-02-03 9:32

WOŚP 2022. To już 10. raz, kiedy Mastercard gra razem z WOŚP, pod hasłem „Dumni z pomagania”. Tegoroczna suma zebrana w eSkarbonce napędzanej przez Mastercard wyniosła nieco ponad 20 mln zł, zatem zeszłoroczny wynik został przekroczony o ponad 2 mln zł. Rekordową kwotą zakończyła się też zbiórka w ramach akcji #MastercardGrazWOSP na Twitterze - 393 305 zł, czyli blisko o 35 tys. zł więcej niż w poprzednim roku. Cyfrowe narzędzia dostarczone przez Mastercard, umożliwiające prowadzenie zbiórki na odległość, cieszyły się w tym roku jeszcze większą popularnością, dając darczyńcom łatwy i wygodny sposób przekazania datków.

W tym roku po raz piąty Mastercard umożliwił wpłaty na rzecz WOŚP za pośrednictwem eSkarbonek, czyli „wirtualnych puszek”. Mogli je zakładać zarówno prywatni wolontariusze, jak i firmy, instytucje czy organizacje. Wystarczyło w prosty sposób wygenerować i udostępniać w sieci unikalny link do własnej eSkarbonki, za pomocą którego darczyńcy wpłacali darowizny z wykorzystaniem bezgotówkowych płatności online. eSkarbonki, napędzane przez Mastercard, uruchomione zostały na początku grudnia i działały do poniedziałkowego wieczoru, 31 stycznia. Już kolejny rok ta metoda wsparcia WOŚP okazała się niezwykle potrzebna, umożliwiając zarówno wolontariuszom, jak i darczyńcom, przyłączenie się do zbiórki bez wychodzenia z domu. O popularności tego narzędzia najlepiej świadczy fakt, że w tym roku liczba eSkarbonek podwoiła się – założono ich blisko 42 tys., a zebrana do eSkarbonki kwota – 20 mln zł jest wyższa o 12 procent w stosunku do ubiegłego roku. Ostateczna suma może jeszcze się zmienić, ponieważ nadal księgowane są ostatnie wpłaty. Do eSkarbonek dorzuciło się blisko 345 tys. pomagających – o 7 proc. więcej niż w poprzednim roku i 46 razy więcej niż w pierwszym roku uruchomienia tego narzędzia. W dniu tegorocznego finału WOŚP w szczytowym momencie odnotowano nawet 22 wpłaty na sekundę. Najwyższa jednorazowa wpłata do eSkarbonki wyniosła 50 tys. zł. Z kolei najbardziej pękata eSkarbonka z kwotą 313 624 zł należała do 18-letniego wolontariusza, druga z kwotą 244 920 zł do znanego aktora, a trzecia z kwotą 211 951 zł do firmy z branży mediowej.

Tańczące z promocjami 24.01.2022r.

Ponadto, Mastercard już po raz dziewiąty w dniu Finału WOŚP zorganizował akcję #MastercardGrazWOSP na Twitterze. Za pierwszy tweet lub retweet jednego użytkownika opublikowany w dniu Finału z tym hashtagiem, Mastercard zadeklarował przekazanie 5 złotych na konto Orkiestry. Użytkownicy Twittera napisali 78 661 unikalnych tweetów, zbierając tym samym 393 305 zł dla Orkiestry w zaledwie 24 godziny. Mastercard zasilił więc tegoroczną zbiórkę kwotą prawie 35 tys. zł większą niż w roku ubiegłym. Łącznie, od początku inicjatywy w 2014 r., dzięki zaangażowaniu użytkowników Twittera, w ramach akcji „Mastercard gra z WOŚP” na konto Fundacji Mastercard przekazał 1 900 000 zł. #MastercardGrazWOSP przez cały dzień Finału był nr 1 w polskich Trendach, pojawił się również w światowych Trendach Twittera. Tweety i retweety z hashtagiem, jak co roku, były chętnie publikowane przez dziennikarzy, polityków, influencerów, gwiazdy sportu i fanów muzyki.

Swoje zaangażowanie w działania Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Mastercard potwierdził nie tylko dostarczając cyfrowe narzędzia do zbiórki. Co trzeci pracownik warszawskiego oddziału firmy założył własną eSkarbonkę, a w czasie niedzielnego Finału wielu z nich wyruszyło również kwestować na ulicach miasta. Łącznie konto zbiórki zasilili kwotą ponad 54 tys. zł. 

„Okazuje się, że nawet w tak trudnych czasach Polacy nie zapominają, jak ważna jest pomoc innym. WOŚP, mimo pandemicznych wyzwań, nadal potrafi zjednoczyć nas wszystkich w szczytnym celu. Jesteśmy dumni, że Mastercard kolejny już raz przyłączył się do tego pomagania, dostarczając nowoczesne, cyfrowe narzędzia, ułatwiające wolontariuszom pracę, a darczyńcom przyłączenie się do zbiórki. Ale bez dobroci i hojności Polaków nawet najlepsze narzędzia nie wystarczyłyby, aby zebrać tak imponującą kwotę. Dlatego bardzo dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w tegoroczną zbiórkę i dorzucili swoją cegiełkę” - powiedział Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.

Sonda
Czy wsparłeś WOŚP w 2022 roku?
Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze