TIGER.

i

Autor: mat. prasowe

Agencja od kampanii Tigera zwolniona. Marka zamyka kanał na Instagramie

2017-08-10 16:21

Skandaliczna reklama Tigera „1 sierpnia - Dzień Pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!" - taki slogan pojawił się 1. sierpnia w poście umieszczonym na Instagramie marki Tiger. Internauci odkryli ją z opóźnieniem, a sprawa nabrała rozgłosu w środę 9. sierpnia. Można uznać, że kryzys został szybko zażegnany, ale niesmak pozostanie na długo. Szef Maspexu w ramach rekompensaty przekazał 500 tys. złotych na rzecz Powstańców, agencja odpowiedzialna za kontrowersyjne wpisy została zwolniona, a kanał na Instagramie marki zostanie zamknięty.

Kontrowersyjna reklama producenta napojów energetycznych oburzyła wszystkich. „Całkowita ignorancja", „brak wiedzy", „pogarda dla Powstańców" to tylko łagodniejsze z pojawiających się komentarzy.

Przeczytaj także: Kolejna skandaliczna reklama. Tiger znieważył Powstańców


Kiedy sprawa wyszła na jaw i zaczęła nabierać rozgłosu, firma Maspex wydała oficjalne oświadczenie, w którym przeprosiła i przyznała, że „sytuacja ta nigdy więcej się nie powtórzy". Na Twitterze skruchę wyraził również współwłaściciel koncernu, Krzysztof Pawiński. Napisał, że „osobiście jest mu wstyd" i zadeklarował wsparcie na rzecz programu edukacyjnego dotyczącego Powstania Warszawskiego. Parę godzin później przelał na ten cel 500 tys. złotych.

Zobacz również: Reklama Tigera znieważyła Powstańców. Mamy odpowiedź firmy


Za kontrowersyjny wpis odpowiada agencja Lemon Sky JWT, która 9. sierpnia opublikowała post z bukietem tulipanów oraz hasłem: „9. sierpnia. Przepraszam". To jednak nie zmieniło negatywnej oceny internautów, którzy wytykali, że również inne posty publikowane na Instagramie są agresywne, seksistowskie i przywodzą na myśl jednoznacznie negatywne skojarzenia.
Firma Maspex (koncern, którego jednym z produktów jest Tiger) zdecydowała się zakończyć współpracę z agencją, a osoby odpowiedzialne za post zostały zwolnione z pracy.

Polecamy: Agencja odpowiedzialna za skandaliczną reklamę Tigera przeprasza


W czwartek na Instagramie pojawił się wpis oświadczający o zamiarze zamknięcia kanału marki. To ma zatrzeć negatywne wrażenie i pomóc odciąć się od dotychczasowej komunikacji Tigera. Przekonamy się czy kolejna będzie na wyższym poziomie.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze