Wojna cenowa Biedronki z Lidlem
Od początku roku Lidl i Biedronka toczą wojnę na ceny, prześcigając się w promocjach i obniżkach cen. Hasłem reklamowym Biedronki, zamieszczanym na plakatach było „Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl”. Taki ruch portugalskiego giganta nie spodobał się niemieckiemu konkurentowi. Sieć poszła do sądu z wnioskiem o udzielenie zabezpieczenia roszczeń przed wszczęciem postępowania. Zabezpieczenie miało polegać na nakazaniu zaniechania wykorzystywania hasła znanego z plakatów i paragonów: "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl" oraz usunięciu skutków popełnienia czynu zabronionego. W efekcie komornik mógł zaklejać plakaty przed sklepami Biedronki.
Biedronka zmienia hasło reklamowe
Biedronka postanowiła zmienić strategię i złagodziła swoje hasło reklamowe. Pojawiło się ono w nowej gazetce sieci, obowiązującej od poniedziałku 4 marca – pisze Business Insider. Nowe hasło „ Tańsza niż nasza droga konkurencja", pojawia się obok koszyka porównującego ceny w Biedronce i Lidlu. Z wyliczeń wykonanych przez Biedronkę wynika, że zakupy w Biedronce są tańsze o 12 zł niż w Lidlu. Czy nowe hasło też wywoła protest ze strony niemieckiej sieci?